.

اخبار و دستاورد ها

آرشیو خبرها
« بازگشت

برگزاری جلسه توجیهی دانشجویان ورودی جدید مقطع کارشناسی

برگزاری جلسه توجیهی دانشجویان ورودی جدید مقطع کارشناسی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه اراک؛ جلسه توجیهی دانشجویان ورودی جدید مقطع کارشناسی  راس ساعت 10 روز سه شنبه مورخ 96/7/11 در سالن ورزشی دانشکده علوم ورزشی برگزار گردید. در ابتدای مراسم دکتر حمیدی رئیس دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم  به دانشجویان جدید الورود و تسلیت به مناسبت شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (علیه السلام) استان مرکزی را استانی عالم پرور و مهد علم و هنر توصیف نمودند. در ادامه ایشان به این موضوع اشاره داشتند که مدرک، تنها ملاک توسعه ی کشور نیست و هدف دانشگاه های مهم کشور افزایش کیفیت آموزش و بالا بردن بهره وری است. وی در ادامه افزود: بخش عمده ی کار به شخصیت و انگیزه ی دانشجویان و فلسفه ی حضورشان در دانشگاه بستگی دارد. در پایان ایشان افزودند: باید دانشگاه ها به سمت دانشگاه های کارآفرین پیش روند و ازدانشجویان درخواست نمودند ایده هایی که منجر به اشتغال و ایجاد فضای کاری جدید می شود را ارائه نمایند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسینی مطلق سخنرانی خود را با روایتی از حضرت علی (علیه السلام) در رابطه با ارزش علم و دانش آغاز نمودند و پیرو این روایت بیان نمودند: دانشمندان همیشه زنده هستند و همیشه از آن ها به نیکی یاد می شود و حتی اگر جسم آن ها از بین برود ارزش و دانش آن ها در قلب مردم باقی خواهد ماند. ایشان در پایان از دانشجویان خواستند در کارها برنامه ریزی و هدفمندی دقیق داشته و  نشاط و شادابی را در برنامه خود مد نظر داشته باشند.

سپس دکتر سلیمان نژاد معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی توضیحاتی در رابطه با معرفی دانشگاه اراک و نکات مهم آموزشی ارائه نمودند. ایشان در ادامه افزودند: 14 نفر از 250 نفر عضو هیأت علمی که خدمات آموزشی را به دانشجویان ارائه می دهند در رتبه ی بسیار بالایی از لحاظ علمی قرار دارند. وی از  ایجاد سه رشته ی جدید فرش، اقتصاد و رشته ی حقوق در دوره کارشناسی خبر داد.

ادامه ی مراسم با مداحی ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) همراه بود.

سپس دکتر سجادی نژاد مدیر مرکز مشاوره دانشگاه در خصوص مرکز مشاوره و خدمات این حوزه مطالبی را ارائه نمودند. وی توضیحاتی در مورد ویژگی های سنی دانشجویان و  ارتباط برقرارکردن با دیگر دانشجویان را مطرح نمودند.

در پایان مراسم دکتر بهرامی معاون دانشجویی و فرهنگی به معرفی حوزه دانشجویی و فرهنگی پرداختند و دانشگاه را یکی از کلیدی ترین نهادهای دنیای جدید دانستند. ایشان در ادامه افزودند: وظیفه ی حوزه ی دانشجویی و فرهنگی ارائه ی خدمات مناسب و ایجاد محیط امن برای دانشجویان است که بتوانند به خوبی درس بخوانند و فعالیت های اجتماعی و فرهنگی خودشان را به شکل شایسته ای انجام دهند.


دانشکده ها

ویدیو ها