اخبار و دستاورد ها

آرشیو خبرها
« بازگشت

برگزاری نشست صمیمانه مدیر مسئولان نشریات دانشجویی با معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی و مدیر روابط عمومی و حوزه ریاست

برگزاری نشست صمیمانه مدیر مسئولان نشریات دانشجویی با معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی و مدیر روابط عمومی و حوزه ریاست

به گزارش روابط عمومی دانشگاه اراک؛ جلسه ای با حضور مدیر مسئولان نشریات دانشجویی و دکتر صادقی معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی و دکتر رئوفی مدیر روابط عمومی و حوزه ریاست در فضایی صمیمانه  برگزار شد که حدود 2/5 ساعت به طول انجامید.

در ابتدای جلسه مدیر مسئولان نشریات دانشجویی به بیان دغدغه ها، مشکلات و دیدگاههای خود در ارتباط با ارتقاء کیفیت نشریات دانشجویی در سطح دانشگاه اشاره نموده و عمده ترین مشکل حوزه نشریات دانشجویی را عدم حمایت مالی لازم دانستند. در ادامه فعالین حوزه نشریات دانشجویی از تمایل نداشتن عمده دانشجویان به فعالیت های فرهنگی اشاره نموده و بر لزوم حمایت و تشویق اساتید از فعالین حوزه نشریات تاکید نمودند. برگزاری منظم کارگاه های آموزشی جهت افزایش مهارتهای اعضای هیئت تحریریه نشریات از دیگر مباحثی بود که در جلسه مطرح شد.

در پایان دکتر صادقی جهت رفع مشکلات حوزه نشریات دانشجویی و بهبود فضای فعالیت در این حوزه، تاکید نمودند با ایجاد زیر ساخت های لازم و جلسه با معاون دانشجویی و فرهنگی این مشکلات در اسرع وقت رفع شود. ایشان گزارشی از وضعیت بودجه دانشگاه و پروژه های عمرانی ارائه نمودند. در ادامه دکتر رئوفی گزارشی از بودجه جاری، اعتبارات وتخصیص های دانشگاه، پروژه های عمرانی در حال احداث، طرح سطح بندی و ارتقاء دانشگاه و امور دانشجویی و فرهنگی به شرح ذیل ارائه نمودند:

  • · پروژه ­های عمرانی دانشگاه
  • از سال 93 تا کنون پروژه­های استخر آفتاب، ساختمان دکتر قریب ( سازمان مرکزی)، سالن غذاخوری زیتون و غذاخوری دانشجویی شماره 2  تکمیل و راه اندازی شده است.
  • پی گیری ساخت خوابگاه دانشجویی 250 نفره توسط بنیاد 15 خرداد در دانشگاه اراک که اولین خوابگاه این بنیاد در سطح دانشگاه های کشور است که  هزینه آن تماما توسط بنیاد تامین شده است.
  • پروژه­های عمرانی که بعضا آغاز عملیات احداث آن از سالهای 84 و 86 بوده است و تا سال 94 به صورت نیمه کاره و یا متوقف شده بود مانند پروژه­های خوابگاه دانشجویی پردیس، کتابخانه و مرکز انفورماتیک مرکزی، آمفی تئاتر، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، بلوک­های B,C آموزش کل و حوزه دانشجویی ساختمان دکتر قریب، خوشبختانه از سال 94 مجددا فعالیت جدی خود را آغاز کرده اند.

شایان ذکر است در سال 1395 با تلاش های مسئولین دانشگاه بودجه عمرانی به حدود 23 میلیارد تومان رسید که رشد 400 درصدی داشته است و درسال 1396 نیز این اعتبار 5/16 میلیارد تومان است که امید می رود با تامین اعتبار مربوطه پروژه­های مذکور تا دو سال آتی به اتمام برسد.

  • جهت بهره برداری از این پروژه ها محوطه سازی پردیس دانشگاه نیازمند مبلغ 11 میلیارد تومان اعتبار می باشد که از ابتدای سال جاری با پیگیری­های به عمل آمده از طریق 5 جلسه ملاقات حضوری با معاون آقای دکتر نوبخت، وزیر محترم علوم و همچنین مشاور آقای دکتر نوبخت، امید است این اعتبارات در بودجه سالهای 97 و 98 لحاظ گردد.
  • بخشی از بودجه یادمان شهدا دانشگاه نیز از طریق رایزنی با استانداری جذب شده است.

 

  • · امور دانشجویی و فرهنگی
  • امید است در سال آتی که پروژه­های خوابگاه پردیس به اتمام می­رسد حدود 500 نفر به ظرفیت خوابگاهی اضافه شود و مشکلات دانشجویان عزیز خوابگاهی تا حدود زیادی مرتفع شود.
  • البته یک مجتمع خوابگاهی خصوصی جدید الاحداث با ظرفیت حدود 500 نفرنیز در سال آتی در اختیار دانشگاه قرار خواهد گرفت.
  • به طور میانگین هر هفته مسئولان دانشگاه در خوابگاه ها و سالن­های غذاخوری دانشجویی حضوریافته و همراه دانشجویان محترم از غذای سلف دانشجویی استفاده و صحبت­های دانشجویان را از نزدیک می­شنوند.

 

  • · طرح سطح بندی دانشگاه

با توجه به نامه معاون محترم آموزشی وزیر علوم در سال 1395در خصوص سطح بندی دانشگاه ها موارد ذیل عینا از متن نامه ابلاغی به اطلاع می رسد:

  • طرح سطح بندی دانشگاههای دولتی برای اولین بار در کشور در مقیاس کنونی در سال 95 انجام می­شود.
  • ملاک اساسی برای تعیین سطح بر پایه امکانات، سرمایه ­ها، زیرساخت­ها، منابع انسانی، منابع مادی و به طور کلی هر آنچه که دانشگاه اکنون (سال 95) دارد متمرکز می شود و به طور مستقیم به عملکرد دانشگاه مربوط نمی شود. لذا تعداد یا میزانبهترین ابزار برای سطح بندی محسوب می شود. برای مثال تعداد عضو هیئت علمی،تعداد دانشجو، تعداد واحدهای فناوری مراکز رشد ثبت شده فعال و یا میزان اعتبار جذب شده طرح­های پژوهش و فناوری از جمله شناسه ­های در نظرگرفته می باشد که دانشگاه را درسطح 1،2،3 و یا 4 قرار می دهد.

 

اقدامات انجام شده جهت ارتقاء دانشگاه:

  • در چهار سال گذشته مطابق برنامه راهبردی دانشگاه اقدامات جدی برای ارتقاء رتبه دانشگاه به شرح ذیل صورت گرفته است:
  • به منظور بهبود نسبت دانشجو به استاد اقدام جهت تامین هیئت علمی مورد نیاز صورت گرفته است به طوری که با برنامه ریزی صورت گرفته تعداد اعضای هیئت علمی از 180 نفر در اوایل سال 93 به 280 نفر در پایان سال 96 خواهد رسید که رشد 56 درصدی را نشان می­دهد.
  • افزایش تعداد دانشکده­ها: مجوز دانشکده علوم ورزشی و دانشکده ادبیات و زبان­های خارجی اخذ شده و همچنین مجوز دانشکده­ هنر و دانشکده حقوق و اقتصاد نیز در حال انجام است.
  • در راستای اصلاح هرم هیئت علمی از سال 92 تا کنون 50 نفر از اساتید به مرتبه دانشیاری و استادی ارتقاء یافته­اند.
  • تعداد واحدهای فناوری مراکز رشد از سال 92 تا کنون به 25 شرکت رسیده است که 10 شرکت از آنها مفتخر به دریافت درجه دانش بنیان شده اند.
  • · بودجه جاری دانشگاه

با پیگیری های به عمل آمده در سال 96 بودجه جاری دانشگاه حدود 25 درصد رشد داشته است که در بین دانشگاه­های کشور جزء 5 دانشگاه اول کشور با رشد بالا محسوب می شود و این حاصل نشست­های پی در پی مدیران ارشد دانشگاه با مسئولین سازمان مدیریت برنامه و بودجه در تهران بوده است.


دانشکده ها

ویدیو ها