.

اخبار و دستاورد ها

آرشیو خبرها
« بازگشت

ثبت اختراع در اداره اختراعات آمریکا (US-Patent) توسط گروه تحقیقاتی دکتر علیرضا صلابت

ثبت اختراع در اداره اختراعات آمریکا (US-Patent) توسط گروه تحقیقاتی دکتر علیرضا صلابت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه اراک؛ اختراعی با عنوان Photocatalytic Filters (فیلتر کارتریجهای فتوکاتالیستی با اثر هم افزایی جذب - فتوکاتالیست نور مرئی ) با حمایت ستاد فناوری نانو و دانشگاه اراک حاصل تحقیقات انجام شده در گروه تحقیقاتی جناب آقای دکتر علیرضا صلابت (آزمایشگاه تحقیقاتی شیمی فیزیک) در اداره اختراعات آمریکا به ثبت نهایی رسیده است. این دستاورد تحقیقاتی حاصل بخشی از رساله دکتری و دوره پسا دکتری آقای دکتر میرحسینی بوده است.

این محصول دانش بنیان موفق به اخذ حمایت تشویقی و دریافت گرنت ثبت پتنت آمریکا از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو شده و منطبق بر یک استاد ملی و استاندار بین المللی می باشد. همچنین این محصول در کتاب محصولات نانوی ساخت ایران در دو حوزه مختلف محیط زیست و صنعت آب و فاضلاب مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری مشترک ستاد نانو در کارگروه آب و محیط زیست در راستای برطرف نمودن بخشی از مشکلات در چهارچوب اولویتهای پژوهشی کشور(محیط زیست) ثبت و به چاپ رسیده است. هم اکنون این محصول در شرکت دانش بنیان ریزفناوران شیمی سبز در حال توسعه و ارتقا می باشد.

روابط عمومی دانشگاه اراک این موفقیت را به جامعه دانشگاهی به خصوص آقای دکتر صلابت و همکاران محترمشان تبریک عرض نموده و آرزومند است با استعانت از خداوند متعال شاهد رشد و شکوفائی  و پیشبرد هرچه بیشتر اهداف دانشگاه اراک باشیم.

پیوست1

پیوست2

 

دانشکده ها

ویدیو ها