.

اخبار و دستاورد ها

آرشیو خبرها
« بازگشت

دریافت تاییدیه نانومقیاس از معاونت فناوری ریاست جمهوری برای محصول جدید دانشگاه اراک

دریافت تاییدیه نانومقیاس از معاونت فناوری ریاست جمهوری برای محصول جدید دانشگاه اراک

دریافت تاییدیه نانومقیاس از معاونت فناوری ریاست جمهوری برای محصول جدید دانشگاه اراک

پژوهشگر پسادکترا در رشته شیمی فیزیک گفت: محصول نانوکامپوزیت‌ فتوکاتالیست‌های پلیمری نوین در حوزه تصفیه آب، تاییدیه نانومقیاسی از معاونت فناوری ریاست جمهوری اخذ کرد.

دکتر فرید میرحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، با اعلام این خبر افزود: محصول نانوکامپوزیت‌ فتوکاتالیست‌های پلیمری نوین توسط شرکت دانش بنیان ریزفناوران شیمی سبز با مدیریت دکتر علیرضا صلابت، استاد تمام و عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه اراک ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه این محصول در قالب تز دوره دکترای من بود و تحقیقات بیشتر در این خصوص را در دوره پسادکترا انجام دادم، تصریح کرد: در این خصوص موفق شدیم از طریق معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، دکتر ستاری، برای اولین بار در اراک در عرصه شرکت‌های دانش‌بنیان تاییدیه نانومقیاس را از این معاونت دریافت کنیم.

میرحسینی با بیان اینکه تاییدیه نانومقیاس جنبه بین‌المللی دارد و موجب صدور یک ایزو برای محصول می‌شود، گفت: این محصول قابلیت تجاری‌سازی شدن دارد، کما اینکه هم‌اکنون وارد فاز تولید انبوه محصول خود نیز شده‌ایم و درصدد هستیم محصول را طی یک قرارداد سه جانبه بین شرکت ریزفناوران شیمی سبز، شرکت متقابل و ستاد نانو کارگروه محیط زیست به فروش برسانیم.

رابط فنی و کارشناس  R&Dشرکت مذکور ادامه داد: این محصول آماده تجاری‌سازی بوده و قابلیت فروش را دارد، همچنین در حال حاضر به ثبت اختراع داخلی رسید و آماده هستیم که با کمک ستاد نانو ثبت اختراع یو.اس پتنت را نیز به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه از سوی ستاد نانو معاونت ریاست جمهوری حمایت‌های مطلوبی در این حوزه صورت می‌گیرد، افزود: تاییدیه نانو مقیاس امکانات بسیاری را برای شرکت فراهم می‌کند که از آن میان می‌توان به طراحی و انجام گزارش کسب و کار به طور رایگان و تعیین کارگزار فروش برای محصول مذکور اشاره کرد.

پژوهشگر پسادکترا در رشته شیمی فیزیک اظهار کرد: با اخذ تاییدیه، کارشناسان ستاد نانو بر روی یو.اس پتنت ما بدون دریافت هزینه کار خواهند کرد. استفاده از خدمات آزمایشگاهی داخل کشور در رشته نانو، حمایت از مراکز رشد، ارائه تسهیلات و بسیاری از امتیازات دیگر از دیگر مزایای ستاد نانو است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: محصول نانوی مذکور در چهارمین مجمع اقتصادی فناوری نانو که اوایل مردادماه امسال در سالن همایش‌های بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، معرفی شد.


دانشکده ها

ویدیو ها