« عودة

برگزاری اولین جلسه شورای تحول و تعالی دانشگاه اراک

برگزاری اولین جلسه شورای تحول و تعالی دانشگاه اراک

اولین جلسه شورای تحول و تعالی دانشگاه اراک به ریاست دکتر ذوالفقاری، رئیس دانشگاه و اعضای حقیقی و حقوقی این شورا روز یکشنبه مورخ 19 آذر ماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در ابتدای این جلسه دکتر مرادی، دبیر شورای تحول و تعالی دانشگاه، ضمن تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها؛ به بیان اهداف و ماموریت های تحول و تعالی دانشگاه اراک پرداخت.

در ادامه دکتر ذوالفقاری، رئیس شورای تحول و تعالی دانشگاه، نقش این شورا را در ایجاد تحول در دانشگاه بسیار مهم قلمداد کرد و افزود: ایفای نقش مطلوب پیشرانی نظام آموزش عالی به عنوان موتور محرکه پیشرفت و توسعه کشور و تربیت نیروی انسانی متعهد، خلاق و اثرگذار؛ به گونه‌ای که پاسخگوی نیازهای جامعه و صنعت باشد جزء با رویکردهای تحولی هم در مبانی و اهداف و هم در ساختارها و فرایندها امکان‌پذیر نیست.

دکتر ذوالفقاری ضمن اشاره به پیش نویس تهیه شده سند تحول و تعالی دانشگاه براساس ویژگی‌های دانشگاه در تراز گام دوم انقلاب، گفت: در دانشگاه با رویکرد تحولی، مسائل مؤلفه‌های کلیدی چون دانشگاه، زمینه ساز حکمرانی دانش بنیان؛ دانشگاه مردمی؛ دانشگاه، پیشرو در تولید علم با زمینه بومی؛ دانشگاه جذاب برای نسل جوان و در نهایت دانشگاه، زیست بوم زندگی بر مدار دانایی در نظر گرفته شده است.

ایشان افزود: مشارکت و همراهی مسئولین و اعضای محترم هیات علمی، لازمه هر گونه تحول می باشد و تلاش حداکثری برای عملیاتی شدن این سند را وظیفه همگانی دانست.

در ادامه اعضای حاضر در جلسه پیرامون این شورا و اهداف آن بحث و تبادل نظر کردند. در پایان بررسی و اصلاح پیش نویس سند تحول دانشگاه در دستور کار جلسه بعدی شورا قرار گرفت.