« عودة

رویداد حل مسئله شرکت برق منطقه ای باختر به میزبانی دانشگاه اراک برگزار شد

رویداد حل مسئله شرکت برق منطقه ای باختر به میزبانی دانشگاه اراک برگزار شد

نخستین رویداد حل مسئله با همکاری شرکت برق باختر با محوریت شیوه پایش سرکابل های فشار قوی جهت پیشگیری از سرکابل زدگی به میزبانی دانشگاه اراک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه اراک؛ دکتر ذوالفقاری در این رویداد اظهار کرد: اکنون ثروت اصلی در تولید علم نافع است چرا که گردش های مالی اصلی دنیا به سمت استارتاپ های عمیق پیش می رود. وی گفت: دانشگاه نهاد تولید کننده علم، تنظیم گر، استاندارد ساز و قاعده بخش به علم است و به طور حتم علمی که از یک موسسه علمی معتبر گذر کرده باشد اطمینان بخش است. رییس دانشگاه اراک با اشاره به دسترسی آسان به اطلاعات مورد نیاز در هوش مصنوعی و شبکه های اجتماعی گفت: بازآفرینی دانشگاه مانع تضعیف آن است و این مهم مدنظر باشد تضعیف دانشگاه در رکن اقتصاد دانش بنیان نیز خلل ایجاد می کند. دکتر ذوالفقاری شعار دانشگاه اراک را "دانشگاه آینده، زیست بوم زندگی بر مدار دانایی" عنوان کرد و گفت: در رویکر اخیر این مرکز علمی، دانشگاه زیست بوم زندگی برای دانشجویان هدف گذاری شده که همزمان آموزش درس، شئونات دیگر زندگی نیز به این جامعه هدف آموزش داده می شود. وی ادامه داد: پیش بینی شده که دانشگاه به محل ایده پردازی گروهی عام محور تبدیل شود و با تبدیل نام استاد، به راهبر و راهنما، شیوه تدریس در این دانشگاه نیز مورد بازنگری قرار گیرد.

رییس دانشگاه اراک با اشاره به طرح فرا که امسال برای اولین بار اجرا شده است، افزود: در این طرح درس از کلاس آغاز نمی شود اما تاکید بر آن است که جایگاه و سطح کلاس دچار تغییر نشود چرا که اگر به دانشگاه لطمه وارد شود بع طور حتم اقتصاد دانش بنیان نیز آسیب می بیند. دکتر ذوالفقاری با بیان اینکه در این طرح، دانشجویان درس را از محل کار آغاز و سپس وارد کلاس می شوند، گفت: یکی از ویژگی های مهم این طرح این است که دانشجو مکلف می‌شود هر ترم حداقل ۲ رویداد را برای صنعت خاص تجربه کند و رویداد جزئی از درس دانشجویان خواهد شد. وی تاکید کرد: امیداست سال آتی بتوانیم تعداد کلاس ها را افزایش دهیم چرا که اگر ایده آل ها محقق شود دانشجو دیگر دغدغه ای برای شغل در آینده ندارد. رئیس دانشگاه اراک گفت: رویداد، یک فضای بانشاط، به روز، منطبق با روحیات دانشجو و یکی از الزامات نسل جدید دانشگاهی خواهد بود.