« عودة

نشست خبری ششمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان پسر کشور به میزبانی دانشگاه اراک

نشست خبری ششمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان پسر کشور به میزبانی دانشگاه اراک

به گزارش روابط عمومی دانشگاه اراک دکتر ذوالفقاری رئیس دانشگاه اراک، روز شنبه 27 خرداد در نشست خبری ششمین دوره المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان پسر سراسر کشور در اراک، افزود: جوان امروز بیش از هر زمان دیگر به نشاط نیاز دارد از این رو با ورزش همگانی باید نشاط را به جامعه تزریق کرد.

وی بیان کرد: ششمین المپیاد ورزش‌های همگانی در ۲ بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود که دانشگاه صنعتی میزان دانشجویان دختر و دانشگاه اراک نیز پذیرای دانشجویان پسر سراسر کشور است.

رئیس دانشگاه اراک اظهار کرد: واقعیت‌هایی که در جامعه مشهود است رویکردها میان نسل جوان متحول شده و چنانچه‌ تغییرات را به رسمیت نشناسیم تقابل شکل می‌گیرد.

دکتر ذوالفقاری، افزایش نشاط و توسعه ورزش را رویکرد محوری دانشگاه عنوان کرد و گفت: آموزش به معنای کلاسیک در دانشگاه مرسوم نیست و نقش دانشگاه‌ها در انجام فعالیت‌های گروهی و فرهنگی بی‌بدیل است.

وی ادامه داد: برگزاری المپیادهای ورزشی دانشجویی رسالت اجتماعی دانشگاه است که باید آن را تقویت کرد تا شاهد نشاط و شادابی میان دانشجویان باشیم.

رئیس دانشگاه اراک گفت: در ششمین المپیاد همگانی دانشجویان ۹۰۰ تا یک هزار نفر شرکت کننده از کل کشور و حدود ۱۵۰ نفر عوامل اجرایی مشارکت دارند و در مجموع حدود یک.هزار و ۵۰۰ سفیر به استان مرکزی سفر می‌کنند.

دکترذوالفقاری با بیان اینکه رشته‌های این المپیاد ورزشی هندپلو، فریزبی، آمادگی جسمانی، دارت، طناب زنی، دوچرخه سواری و هفت سنگ است، گفت: این المپیاد با شعار «دانشجوی فعال، دانشگاه پویا، جامعه سالم» برگزار می‌شود و دانشگاه سردشت مکان برگزاری المیپاد همگانی پسران است و این المپیاد به میزبانی  دانشگاه اراک و همکاری  اداره‌کل ورزش و جوانان، استانداری و هیات‌های ورزشی و همگانی برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: در برگزاری ششمین المپیاد ورزش‌های همگانی ۲ رویکرد فرهنگی و ورزشی مدنظر ویژه است که فرصت مناسبی در راستای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری و اجرایی استان را نه تنها به عنوان استان صنعتی بلکه به عنوان زادگاه امام خمینی (ره) است.

دکتر مستعان سرپرست المپیاد و معاون دانشجویی دانشگاه اراک هم در این نشست گفت: ۳۲۲ شهید ورزشکار متعلق به استان مرکزی است که ۲۴ نفر از شهدا از ورزشکاران حرفه‌ای در سطح ملی و بین‌المللی است و تحقق شعار «تقدیم به آنهایی که پلاکشان مدالشان شد» را به نمایش گذاشتند.

 دکتر مستعان بر ترویج فرهنگ ورزش و گسترش روحیه شادابی و نشاط در جامعه تاکید کرد و افزود: این مهم جز با توجه و تقویت ورزش به ویژه ورزش همگانی محقق نمی‌شود، از این رو می‌طلبد از ظرفیت المیپاد همگانی در راستای معرفی فرهنگ غنی و شناساندن یک چهارم نخبه‌های استان مرکزی بیشترین بهره‌گیری را کرد.