نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان مقاطع کاردانی و کارشناسی

اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان مقاطع کاردانی و کارشناسی

 

اطلاعیه شماره 3  ثبت نام پذیرفته شدگان مقاطع کارشناسی با آزمون وکاردانی وکارشناسی و کارشناسی ناپیوسته صرفا با سوابق تحصیلی در سال تحصیلی 1400-1399

(لطفاً از اطلاعیه پرینت تهیه نموده و با دقت مطالعه فرمایید)

با آرزوی تحصیلی توأم با سلامت و موفقیت به اطلاع می رسا ند ثبت نام پذیرفته شدگان نو ورود در دو مرحله انجام می شود:

 1-  ثبت نام غیرحضوری - الکترونیکی

 2- تحویل مدارک و تشکیل پرونده (متعاقباً و برابر اطلاعیه آتی شماره 4 اداره کل آموزش )

که انجام هر دو مرحله برای ثبت نام قطعی کلیه پذیرفته شدگان الزامی است.

ثبت نام غیرحضوری - الکترونیکی

برای انجام ثبت نام غیرحضوری به صورت مشترک برای کلیه پذیرفته شدگان ، طبق زمانبندی زیر به سامانه آموزشی گلستان به آدرس http://amozesh.araku.ac.ir مراجعه و نسبت به بارگذاری مدارک درخواستی و تکمیل اطلاعات خود اقدام نمائید .

مقاطع

از

تا

کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ناپیوسته 

روز دوشنبه

1399/8/19

روز یکشنبه

1399/8/25

         
 

*  در صورت انجام ندادن ثبت نام الکترونیکی در تاریخ مقرر ، دانشگاه از ثبت نام حضوری پذیرفته شدگان معذور است.

نحوه ورود به سامانه گلستان

1-  برای ورود به سامانه آموزشی گلستان لزوماً از آخرین نسخه هایInternet Explorer وGoogle Chrome  استفاده نموده و برای درج شناسه کاربری و گذرواژه با تفکیک  نوع پذیرش ، به شرح ذیل اقدام نمایید :

 

کدملی بدون صفر اول+B992

پذیرفته شده های رشته های پذیرش با سوابق تحصیلی مقاطع کاردانی وکارشناسی

شناسه کاربری

شماره داوطلبی+U992

پذیرفته شده های رشته های با آزمون کارشناسی و پذیرفته شده های رشته پذیرش با سوابق تحصیلی گیاهان داروئی و معطر کارشناسی ناپیوسته

کد ملی ده رقمی داوطلب -  درصورتی که شماره ملی با صفرشروع می شود صفر آن را نیز درج نمایید

برای کلیه پذیرفته شدگان

گذرواژه

 
2-جهت مشاهده فایل راهنمای ثبت نام اینجا کلیک کنید.
 

 بارگذاری مدارک :

برای انجام ثبت نام اینترنتی اسکن مدارک مورد نیاز ذیل را تهیه و بارگذاری نمایید. (دقت گردد حجم هریک از فایلهای دانلودی از KB ۳۰۰ بیشتر نباشد. کلیه مدارک با رزولوشن dpi۱۵۰ و فرمت jpg و در صورت تمایل به اصلاح عکس سازمان سنجش ، بارگذاری عکس ۴×۳  با رزولوشن dpi۳۰۰ و فرمت jpg صورت پذیرد.)

به منظور ثبت نام الکترونیکی کارشناسی با آزمون و پذیرش صرفاً با اعمال سوابق تحصیلی (مقاطع کاردانی و کارشناسی ) ، لازم است اسکن مدارک مشروحه زیر در سامانه گلستان بارگذاری گردد .

1- کارت ملی

2- شناسنامه عکس دار صفحات اول و دوم

- دانشجویان اتباع  به جای کارت ملی و شناسنامه ، مدارک اقامتی و هویتی خود را اسکن نمایند.

3-مدرک یا گواهی  پایان دوره پیش‌دانشگاهی برای فارغ التحصیلان نظام آموزشی سالی واحدی و یا پایان تحصیلات دوره دوم متوسطه برای فارغ التحصیلان نظام آموزشی جدید(3-3-6)  با مهر و امضای مدیر دبیرستان با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک و با تاریخ فارغ التحصیلی حداکثر پایان 31/06/1399

4-مدرک یا گواهی دیپلم متوسطه برای فارغ التحصیلان نظام آموزشی سالی واحدی با مهر و امضای مدیر دبیرستان با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک

5-کارنامه دوره پیش دانشگاهی برای فارغ التحصیلان نظام آموزشی سالی واحدی و یا فرم 602 (گزارش کلی سوابق تحصیلی پایه های دهم تا دوازدهم ) برای فارغ التحصیلان نظام آموزشی جدید (3-3-6) با مهر و امضای مدیر دبیرستان یا معاون اجرایی دبیرستان

6-کارنامه تحصیلی دیپلم متوسطه برای فارغ التحصیلان نظام آموزشی سالی واحدی و یا کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان (پایه دهم تا دوازدهم) برای فارغ التحصیلان نظام آموزشی جدید (3-3-6) با امضاء و مهر دبیرستان یا اداره آموزش و پرورش

7- مراجعه به سامانه تأییدیه مدارک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش   به آدرس   https://emt.medu.ir ( برابر اطلاعیه مورخ 1399/7/30 سازمان سنجش آموزش کشور)  و دریافت کد پیگیری و درج آن در سامانه ثبت نامی گلستان دانشگاه اراک و ارائه پرینت کد رهگیری دریافتی درمراجعه حضوری جهت تحویل مدارک به دانشگاه

8- فرم تکمیل شده تعهد شماره 1 مربوط به دانشجویان ورودی جدید و انصرافی دانشگاه ها که برای کلیه پذیرفته شدگان روزانه و شبانه الزامی می باشد

(جهت دریافت فرم اینجا کلیک کنید)

9-  فرم تکمیل شده مشخصات تکمیلی مربوط به کلیه  پذیرفته شدگان روزانه و شبانه

(جهت دریافت فرم اینجا کلیک کنید)

10-فرم تکمیل شده  تعهد شماره 4 مخصوص پذیرفته شدگان دوره روزانه سهمیه منطقه 1،رزمندگان و ایثارگران

(جهت دریافت فرم اینجا کلیک کنید)

11-فرم تکمیل شده تعهد شماره 5 مخصوص پذیرفته شدگان دوره روزانه سهمیه های مناطق3

(جهت دریافت فرم اینجا کلیک کنید)

12- فرم تکمیل شده تعهد شماره 7 برای پذیرفته شدگان دارای تناقض معدل کتبی دیپلم فقط پذیرفته شدگان صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی

(جهت دریافت فرم اینجا کلیک کنید)

13-فرم تکمیل شده شماره 15 مخصوص  پذیرفته شدگان اتباع

(جهت دریافت فرم اینجا کلیک کنید)

14- فرم تکمیل شده اطلاعات دانشجویان شاهد و ایثارگر

(جهت دریافت فرم اینجا کلیک کنید)

15- جهت تکمیل فرم کارنامه سلامت روان  که برای کلیه دانشجویان الزامی است به لینک زیر مراجعه فرمایید.

https://portal.saorg.ir/mentalhealth

 16- جهت تکمیل فرم کارنامه سلامت جسم که برای کلیه دانشجویان  الزامی است به  لیک زیرمراجعه فرمایید.

https://portal.saorg.ir/physicalhealth

17-جهت تکمیل فرم پرسشنامه فرهنگی و اجتماعی که برای کلیه دانشجویان الزامی است به لینک زیر مراجعه فرمایید .

http://smauni.ir/?page_id=1311

* تکمیل و تحویل کلیه مدارک ، تعهدات ، فرم های اطلاعاتی فوق و اطلاعات ثبتی طرح های پایش سلامت جسم و سلامت روان و پرسشنامه فرهنگی و اجتماعی در زمان ثبت نام حضوری برای کلیه دانشجویان الزامی است .

18-در خصوص کلیه پذیرفته شدگان واریز مبلغ 1/000/000 هزار ریال معادل یکصد هزار تومان بابت هزینه صدور کارت دانشجویی هوشمند (مصوب هیأ امنا ) در طی مراحل انجام فرایند ثبت نام الکترونیکی

19- پذیرفته شدگان دوره شبانه موظفند مبلغ 5/000/000 پنج میلیون  ریال معادل پانصد هزارتومان بابت علی الحساب هزینه انتخاب واحد در مراحل انجام فرآیند ثبت نام الکترونیکی واریز نمایند.

- پرداخت وجوه ردیف های 18 و 19 لزوماً از طریق سامانه گلستان و در مراحل ثبت نام الکترونیکی انجام می شود .

پذیرفته شدگان اتباع دوره روزانه نیز مطابق آیین نامه های مربوطه موظف به پرداخت شهریه برابر توضیحات ردیف 19 به عنوان علی الحساب شهریه می باشند.

20-  پذیرفته شدگان پسر که دارای وضعیت نظام وظیفه معاف از خدمت یا دارای کارت پایان خدمت نیستند  می بایست گزینه مشمول را انتخاب نمایند تا فیلد برگة درخواست معافیت تحصیلی به صورت اتوماتیک برای آنان فعال گردد سپس با به همراه داشتن پرینت تکمیل شده برگه معافیت تحصیلی از سیستم گلستان و تصویر آخرین مدرک تحصیلی دبیرستانی و تصاویر صفحات شناسنامه و کارت ملی به دفاتر پلیس 10+  محل سکونت خود مراجعه و برگ معافیت تحصیلی (مجوز ثبت نام موقت ) دریافت نموده و آن را زمان ثبت نام حضوری با سایر مدارک ثبت نامی تحویل نمایند .

نکته : پذیرفته شدگانی که با شروع به تحصیل 1399/11/01 وارد غیبت می شوند می توانند جهت درخواست معافیت تحصیلی با تاریخ 1399/07/01 شخصاً به دانشگاه اراک – سردشت ساختمان دکتر قریب طبقه اول اداره نظام وظیفه مراجعه نمایند .

تذکرات  مهم:

- مسئولیت ناشی از عدم  تکمیل فرم های مربوطه ، درج اطلاعات نادرست یا ناقص ، عدم انطباق مدارک بارگذاری شده با موارد درخواستی و عدم وضوح مدارک ،  به عهده دانشجو می باشد و در هر مرحله از ثبت نام یا تحصیل که خلاف آن مشخص گردد ادامه تحصیل ایشان کان لم یکن تلقی و برابر مقررات مربوط برخورد می شود.

- داوطلبانی که قبولی پیش دانشگاهی و یا پایان تحصیلات دوره دوم متوسطه خود را در امتحانات جبرانی شهریور ماه 1399 اخذ نموده اند و مدرک پایان تحصیلی آنان آماده تحویل نبوده است به جای اسکن مدارک پایان دوره و کارنامه،  نامه تأییدیه قبولی تا پایان شهریور 1399 ممهور به مهر و امضای مدیر دبیرستان را در ثبت نام الکترونیکی جایگزین و اصل گواهی پایان تحصیلات را تا مرحله تحویل مدارک ، پیگیری و ارائه نمایند .

-- داوطلبانی که قبولی  پیش دانشگاهی خود را تا پایان شهریور ماه 1399 دریافت ننموده اند در حال حاضر مجاز به ورود به سامانه ثبت نام غیرحضوری جهت انجام ثبت نام الکترونیکی نمی باشند و درصورت ثبت نام غیر مجاز برابر مقررات مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت ولی باعنایت به پذیرش کلیه رشته های دانشگاه اراک در نیمسال دوم ، در صورت دریافت مدرک پیش دانشگاهی یا پایان تحصیلات دوره دوم متوسطه حداکثر تا مورخ 30/11/1399 ، لزوماً پس از دریافت گواهی پایان تحصیلات با همراه داشتن کلیه مدارک مندرج در اطلاعیه شخصاً جهت ثبت نام به اداره کل امور آموزشی دانشگاه واقع در سردشت ساختمان دکتر قریب طبقه اول مراجعه نمایند .

- در اولین نیمسال تحصیل ، درخواست مرخصی تحصیلی ،  میهمان و یا انتقال به سایر دانشگاه ها ممکن نمی باشد.

- تقاضای میهمان به سایر دانشگاه های دولتی وزارت علوم در اردیبهشت ماه هر سال توسط متقاضی در سامانه وزارتی نقل و انتقالات سجاد درخواست و منوط به ثبت موافقت دانشگاه های مبدأ و مقصد برای نیمسال اول هر سال تحصیلی ( برای دانشجویان جدیدالورود ، نیمسال اول 1401/1400 ) با پرداخت هزینه مربوط ، قابل بررسی می باشد لذا با عنایت به لحاظ احتمال عدم توافق درخصوص تقاضای میهمان پیشنهاد می شود فقط در صورت امکان تحصیل در دانشگاه اراک ، مبادرت به ثبت نام نمایید.

- بنا به دستورالعمل سازمان سنجش آموزش کشور و بخشنامه وزارت متبوع اصل مدارک تحصیلی و یا گواهینامه موقت به عنوان مدارک ثبت نام در پرونده بایگانی و در طول تحصیل به دانشجو تحویل نمی گردد لذا از مدارک خود کپی برابر با اصل تهیه و جهت استفاده در مواقع ضروری نزد خود نگهداری نمایید .

پس از بارگذاری مدارک و تکمیل اطلاعات در سامانه گلستان ، لازم است فرم اطلاعات پذیرش را چاپ و در زمان مراجعه حضوری (برابر مندرجات اطلاعیه شماره 4 که متعاقباً منتشر می گردد )  به همراه سایر مدارک ارائه نمایید .

مدارک اختصاصی جهت بارگذاری مدارک پذیرفته شدگان رشته کارشناسی ناپیوسته تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر

1- کارت ملی

2- شناسنامه عکس دار صفحات اول و دوم

- دانشجویان اتباع  به جای کارت ملی و شناسنامه ، مدارک اقامتی و هویتی خود را اسکن نمایند.

3- مدرک کاردانی  با تاریخ فارغ التحصیلی حداکثر 1399/11/30  یا فرم شماره 7 درخصوص پذیرفته شدگانی با شرایط ذیل که مدرک کاردانی آنان آماده تحویل نمی باشد 

(جهت دریافت فرم اینجا کلیک کنید)

- چنانچه مدرک کاردانی پذیرفته شدگان آماده نشده باشد  فعلاً با ارائه فرم شماره 7 که به  تأیید (مهر، امضاء و ثبت دبیرخانه ) دانشگاه مقطع کاردانی دانشجو رسیده باشد و در آن قید شده باشد اشتغال به تحصیل نامبرده مورد تأیید وزارت علوم تحقیقات و فناوری می باشد ، از  نامبردگان ثبت نام مشروط به عمل خواهد آمد .

4- فرم تکمیل شده تعهد شماره 1 مبنی بر تعهد نامه دارا بودن کلیه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصیدفترچه راهنمای آزمون و فرم تکمیل شده تعهد شماره 2 مبنی بر نداشتن مدرک با ارزش بالاتر از کارشناسی و عدم اشتغال به تحصیل در مقطع بالاتر از کارشناسی

(جهت دریافت فرم اینجا کلیک کنید)

5-فرم تکمیل شده تعهد شماره 5 مربوط به کلیه پذیرفته شدگان کارشناسی ناپیوسته

(جهت دریافت فرم اینجا کلیک کنید)

6-فرم تکمیل شده تعهد شماره 6 درخصوص پذیرفته شدگان نامتناسب با رشته فارغ التحصیلی مقطع کاردانی

(جهت دریافت فرم اینجا کلیک کنید)

7- فرم تکمیل شده اطلاعات دانشجویان شاهد و ایثارگر

(جهت دریافت فرم اینجا کلیک کنید)

8- جهت تکمیل فرم کارنامه سلامت روان  که برای کلیه دانشجویان الزامی است به لینک زیر راجعه فرمایید.

https://portal.saorg.ir/mentalhealth

9- جهت تکمیل فرم کارنامه سلامت جسم که برای کلیه دانشجویان  الزامی است به  لینک زیر راجعه فرمایید.

https://portal.saorg.ir/physicalhealth

10-جهت تکمیل فرم پرسشنامه فرهنگی و اجتماعی که برای کلیه دانشجویان الزامی است به لینک زیر مراجعه فرمایید .

http://smauni.ir/?page_id=1311

* تکمیل و تحویل کلیه مدارک ، تعهدات ، فرم های اطلاعاتی فوق و اطلاعات ثبتی طرح های پایش سلامت جسم و سلامت روان و پرسشنامه فرهنگی و اجتماعی در زمان ثبت نام حضوری برای کلیه دانشجویان الزامی است .

11-در خصوص کلیه پذیرفته شدگان واریز مبلغ  1/000/000 هزار ریال معادل یکصد هزار تومان بابت هزینه صدور کارت دانشجویی هوشمند (مصوب هیأ امنا ) در طی مراحل انجام فرایند ثبت نام الکترونیکی

12-   پذیرفته شدگان پسر که دارای وضعیت نظام وظیفه معاف از خدمت یا دارای کارت پایان خدمت نیستند  می بایست گزینه مشمول را انتخاب نمایند تا فیلد برگة درخواست معافیت تحصیلی به صورت اتوماتیک برای آنان فعال گردد سپس با به همراه داشتن پرینت تکمیل شده برگه معافیت تحصیلی از سیستم گلستان و تصویر آخرین مدرک تحصیلی دبیرستانی و تصاویر صفحات شناسنامه و کارت ملی به دفاتر پلیس 10+  محل سکونت خود مراجعه و برگ معافیت تحصیلی (مجوز ثبت نام موقت ) دریافت نموده و آن را زمان ثبت نام حضوری با سایر مدارک ثبت نامی تحویل نمایند .

نکته : پذیرفته شدگانی که با شروع به تحصیل 1399/11/01 وارد غیبت می شوند می توانند جهت درخواست معافیت تحصیلی با تاریخ 1399/07/01 شخصاً به دانشگاه اراک – سردشت ساختمان دکتر قریب طبقه اول اداره نظام وظیفه مراجعه نمایند .

پس از بارگذاری مدارک و تکمیل اطلاعات در سامانه گلستان ، لازم است فرم اطلاعات پذیرش را چاپ و در زمان مراجعه حضوری به همراه سایر مدارک ارائه نمایید .

*پذیرفته شدگان گرامی مقاطع کاردانی و کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه اراک در ادامه اطلاعیه شماره 4 در خصوص توضیحات زمانبندی و فرآیند تحویل مدارک جهت تکمیل و اتمام  فرایند ثبت نام را پیگیری و اقدام نمایید.

شماره تماس موارد ضروری :

08632621360 -08632621362   در ساعات اداری پاسخگوی مشکلات ثبت نامی پذیرفته شدگان  می باشد

                                                                                                      
 

                                                                                                                                                                                                                              

                                                                   اطلاعیه شماره 3 اداره کل آموزش