به نام خداوند جان و خرد
اطلاعیه شماره 1 اداره کل آموزش
ثبت نام غیرحضوری – الکترونیکی پذیرفته شدگان مقاطع کاردانی و کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته
پذیرش با آزمون و پذیرش سوابق تحصیلی سال تحصیلی 1404-1403
با سلام و آرزوی موفقیت برای نودانشجویان گرامی به اطلاع می رساند ثبت نام به صورت مشترک برای کلیه پذیرفته شدگان و در هر دو نیمسال پذیرش اول و دوم به شرح ذیل انجام می پذیرد :
شرح مراحل ثبت نام | زمانبندی |
ثبت نام غیرحضوری – الکترونیکی برای پذیرفته شدگان هر دو نیمسال اول و دوم | از روز سه شنبه 24/07/1403 لغایت روز دوشنبه 30/07/1403 طبق اطلاعیه شماره 1 |
شروع کلاس های درسی فقط پذیرفته شدگان نیمسال اول | از روز سه شنبه 01/08/1403 بعد از انجام ثبت نام غیرحضوری برابر برنامه درسی قابل دریافت از طریق گزارش شماره 88 سامانه گلستان دانشگاه اراک |
ثبت نام حضوری و تحویل مدارک ثبت نامی و تشکیل پرونده برای پذیرفته شدگان هر دو نیمسال اول و دوم | از روز شنبه 05/08/1403 لغایت چهارشنبه 09/08/1403 برابر اطلاعیه ابلاغی شماره 2 |
انجام مراحل ثبت نام برای پذیرش قطعی و صدور کارت دانشجویی برای کلیه پذیرفته شدگان نیمسال اول و دوم الزامی است.
ثبت نام غیرحضوری - الکترونیکی
برای انجام ثبت نام غیرحضوری طبق زمانبندی زیر به سامانه آموزشی گلستان به آدرس http://amozesh.araku.ac.ir مراجعه و نسبت به بارگذاری مدارک درخواستی و تکمیل اطلاعات خود اقدام نمائید. در صورت انجام ندادن ثبت نام الکترونیکی در تاریخ مقرر ، دانشگاه از دریافت مدارک و انجام ثبت نام قطعی پذیرفته شدگان معذور است.
مقاطع | از | تا | ||
کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته نیمسال اول و دوم- پذیرش با آزمون و پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی | روز سه شنبه | 24/07/1403 | روزدو شنبه | 30/07/1403 |
مسئولیت ناشی از عدم تکمیل فرم های مربوطه ، درج اطلاعات نادرست یا ناقص ، عدم انطباق مدارک بارگذاری شده با موارد درخواستی و عدم وضوح مدارک به عهده دانشجو می باشد و در هر مرحله از ثبت نام یا تحصیل که خلاف آن مشخص گردد برابر مقررات مربوط برخورد می شود.
نحوه ورود به سامانه گلستان
- برای ورود به سامانه آموزشی گلستان از آخرین نسخه هایInternet Explorer وGoogle Chrome استفاده نموده و برای درج شناسه کاربری و گذرواژه به شرح ذیل اقدام نمایید :
رمز ورود | نوع پذیرش | پذیرش نیمسال اول شروع به تحصیل از روز سه شنبه 01/08/1403 | پذیرش نیمسال دوم شروع به تحصیل از بهمن ماه شامل رشته های : مترجمی زبان انگلیسی، شیمی محض، زیست شناسی گیاهی ، آمار و فیزیک مهندسی |
شناسه کاربری | کلیه پذیرفته شدگان در مقاطع کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته پذیرش با آزمون و سوابق تحصیلی به تفکیک نیمسال پذیرش | شماره ملی ده رقمی+ U03100
| شماره ملی ده رقمی+ U03200
|
گذرواژه | کلیه پذیرفته شدگان | کد ملی ده رقمی داوطلب - درصورتی که شماره ملی با صفرشروع می شود صفر آن را نیز درج نمایید | |
به عنوان مثال پذیرفته شده نیمسال اول با کد ملی 6522681112 با شناسه کاربریU031006522681112 و پذیرفته شده نیمسال دوم با شماره ملی 9987654321 با شناسه کاربری U032009987654321 و با درج گذرواژه کد ملی ده رقمی وارد سامانه گلستان دانشگاه اراک می شوند . پذیرفته شده با کد ملی 09876543211 پذیرفته شده نیمسال اول با شناسه کاربری U0310009876543211 و گذر واژه کد ملی ده رقمی وارد سامانه گلستان دانشگاه اراک می شوند . |
- جهت مشاهده فایل راهنمای ثبت نام اینجا کلیک نمایید .
بارگذاری مدارک : به منظور ثبت نام الکترونیکی لازم است اسکن مدارک مشروحه زیر را تهیه و بارگذاری نمایید. (دقت گردد حجم هریک از فایلهای دانلودی از KB ۳۰۰ بیشتر نباشد. کلیه مدارک با رزولوشن dpi۱۵۰ و فرمت jpg . بارگذاری عکس ۴×۳ با رزولوشن dpi۳۰۰ و فرمت jpg صورت پذیرد.) دقت فرمایید عکس بارگذاری شده جهت صدور کارت دانشجویی و پرونده الکترونیکی سامانه دانشجویی گلستان بهره برداری دارد لذا نهایت دقت را در وضوح و صحت عکس بارگذاری شده مبذول فرمایید .
الف - مدارک اختصاصی جهت بارگذاری پذیرفته شدگان مقاطع کاردانی و کارشناسی پذیرش با آزمون و پذیرش سوابق تحصیلی
1- با مراجعه به سامانه تأییدیه مدارک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش به آدرس https://emt.medu.ir و مشخص نمودن نظام آموزشی نسبت به ثبت درخواست ارسال درخواست سوابق تحصیلی (سه سال آخر تحصیل دوره متوسطه) و تاییدیه تحصیلی اقدام نموده و کد پیگیری های دریافتی را در سامانه ثبت نامی گلستان دانشگاه اراک در ثبت نام الکترونیکی، درج و پرینت کد رهگیری را با سایر مدارک مطابق با اطلاعیه شماره2 در ثبت نام حضوری به کارشناس رشته مربوطه تحویل نمایید . دارندگان دیپلم شاخه نظری (نظام ترمی واحدی یا سالی واحدی) در زمان درخواست ، علاوه بر مدرک دیپلم مراحل فوق را برای درخواست مدرک پیش دانشگاهی نیز انجام دهند .
2- - پذیرفته شدگان پسر که دارای کارت پایان خدمت یا معافیت دائم می باشند کارت خود را در سامانه گلستان در زمان پذیرش غیرحضوری بارگذاری نمایند و در صورت نداشتن مدارک مذکور به سامانه الکترونیکی انتظامی به آدرس www.sakha.epolice.ir مراجعه و درخواست معافیت تحصیلی دانشجویی فرمایند و پس از واریز هزینه مربوطه از طریق سامانه فوق در مرحله تایید اولیه شرایط مشمول پرینت مربوطه را در پذیرش غیرحضوری در سامانه گلستان بارگذاری نمایند و در زمان تحویل حضوری مدارک به عنوان یکی از مدارک ثبت نام مطابق با اطلاعیه شماره 2 به کارشناس رشته مربوطه تحویل نمایند جهت توضیحات بیشتر و نحوه درخواست معافیت تحصیلی دانشجویی کلیک نمایید . پاسخگوئی به سئوالات احتمالی 08632621362 کارشناس نظام وظیفه
3- عکس تمام رخ 4*3 سال جاری رنگی با زمینه سفید بدون عینک و متناسب با شئونات دانشجویی
4- کارت ملی یا رسید درخواست کارت ملی
5- شناسنامه عکس دار صفحات اول و دوم
- دانشجویان اتباع به جای کارت ملی و شناسنامه ، مدارک اقامتی و هویتی خود را اسکن نمایند.
6-1 برای فارغ التحصیلان نظام آموزشی جدید (3-3-6) مدرک یا گواهی پایان تحصیلات دوره دوم متوسطه و کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان (پایه دهم تا دوازدهم ) با مهر و امضای مدیر دبیرستان با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک و با تاریخ فارغ التحصیلی حداکثر 31/06/1403
6-2 برای فارغ التحصیلان نظام آموزشی سالی واحدی گواهینامه پایان تحصیلات دوره پیشدانشگاهی و گواهی نامه پایان تحصیلات دیپلم متوسطه و کارنامه دوره پیش دانشگاهی و دیپلم متوسطه با مهر و امضای مدیر دبیرستان با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک و با تاریخ فارغ التحصیلی حداکثر 31/06/1403
تذکرات مهم:
- پذیرفته شدگان نیمسال اول و دوم که قبولی آنان تا پایان شهریور ماه1403 نمی باشد لزوما"پس از دریافت گواهینامه پایان تحصیلات با تاریخ فارغ التحصیلی حداکثر 30/11/1403 و کارنامه مربوطه و مدارک کامل ثبت نامی جهت هماهنگی ثبت نام الکترونیکی و تحویل حضوری مدارک به سردشت ساختمان دکتر قریب اداره کل آموزش دانشگاه اراک مراجعه نمایند. این گروه از پذیرفته شدگان در حال حاضر به هیچ وجه با مدارک ناقص مبادرت به ورود به سامانه ثبت نام الکترونیکی ننمایند و انجام ثبت نام الکترونیکی را موکول به اخذ مدارک پایان تحصیلات و مراجعه حضوری به دانشگاه نمایند . دانشگاه در دی ماه پس از انجام هر دو مرحله ثبت نام (الکترونیکی و دریافت مدارک ) از نامبردگان ثبت نام به عمل می آورد . تصمیم گیری در خصوص شروع نیمسال بر عهده آموزش و گروه آموزشی مربوطه خواهد بود .
- پذیرفته شدگانی که قبولی پایان تحصیلات دوره دوم متوسطه خود را در امتحانات جبرانی شهریور ماه 1403 اخذ نموده اند و مدرک پایان تحصیلات آنان آماده تحویل نمی باشد به جای اسکن مدارک پایان دوره و کارنامه ، نامه تأییدیه قبولی تا پایان شهریور 1403 ممهور به مهر و امضای مدیر دبیرستان را در ثبت نام الکترونیکی جایگزین و اصل گواهی پایان تحصیلات و کارنامه مربوطه را تا مرحله تحویل حضوری مدارک ، پیگیری و برابر اطلاعیه شماره2 به همراه سایر مدارک تحویل نمایند .
- دانشجویان روزانه که هم زمان با تحصیل در دانشگاه و بدون انصراف از تحصیل نسبت به شرکت در آزمون سراسری 1403 اقدام نموده و پذیرفته شده اند قبل از ثبت نام در رشته جدید باید از رشته قبلی انصراف داده و بعد از انجام ثبت نام الکترونیکی دانشگاه اراک ، اصل فرم انصراف قطعی از رشته قبلی را پس از انجام تحویل حضوری مدارک ، به سردشت ساختمان دکتر قریب طبقه اول خدمات آموزشی تحویل نمایند تا درخصوص درخواست اصل مدارک تحصیلی از دانشگاه مبدا اقدام مقتضی صورت پذیرد .
- اصل گواهینامه و کارنامه های دبیرستانی به عنوان مدارک الزامی ثبت نام در پرونده دانشجویان بایگانی و در ضمن تحصیل به دانشجو تحویل نمی شود لذا از مدارک خود کپی برابر با اصل تهیه و جهت استفاده در مواقع ضروری نزد خود نگهداری نمایید .
7- فرم تکمیل شده مشخصات تکمیلی با خودکار آبی ، الزامی برای کلیه پذیرفته شدگان (جهت دریافت فرم و کلیک نمایید) که علاوه بر بارگذاری در سامانه غیرحضوری در دو نسخه دو طرفه پشت و رو ، پرینت تهیه نموده و به صورت دست نویس با خودکار آبی تکمیل و جهت ثبت نام حضوری نگهداری نمایید
8- فرم تکمیل شده تعهد شماره 1 مربوط به دانشجویان ورودی جدید و انصرافی دانشگاه ها الزامی برای کلیه پذیرفته شدگان (جهت دریافت فرم کلیک نمایید)
9- فرم تکمیل شده تعهد شماره 2 مخصوص پذیرفته شدگان سهمیه منطقه 1،رزمندگان و ایثارگران (جهت دریافت فرم کلیک نمایید)
10- فرم تکمیل شده تعهد شماره 3 مخصوص پذیرفته شدگان سهمیه های مناطق 2و3 (جهت دریافت فرم کلیک نمایید)
11- فرم تکمیل شده تعهد شماره 5 در خصوص پذیرفته شدگان صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دارای تناقض معدل کتبی معدل دیپلم، برای پذیرفته شدگانی که در مرحله ثبت نام در سایت سازمان سنجش ، معدل کتبی دیپلم خود را بیشتر از معدل واقعی ثبت نموده اند (جهت دریافت فرم کلیک نمایید)
تبصره مربوط به ردیف11: پذیرفته شدگانی که دارای مغایرت معدل کتبی دیپلم هستند ثبت نامشان به صورت موقت می باشد و پس از استعلام از سازمان سنجش حداکثر تا قبل از امتحانات پایان نیمسال ، قبولی ایشان تایید نهایی یا لغو قبولی می شوند و در این خصوص مسئولیتی متوجه دانشگاه نمی باشد لازم به توضیح است که نامبردگان قبلا برابر توضیحات دفترچه سازمان سنجش ، متعهد به درج معدل دقیق برابر مدارک دبیرستانی بوده اند .
12- فرم شماره 16 مخصوص پذیرفته شدگان اتباع (جهت دریافت فرم کلیک نمایید)
13- فرم اطلاعات خاص دانشجویان شاهد و ایثارگر (جهت دریافت فرم اطلاعات کلیک نمایید)
لازم است دانشجویان گرامی از کلیه فرم ها و تعهدات و مدارک تکمیل شده ، نگهداری نمایید تا در مرحله ثبت نام حضوری (مطابق با اطلاعیه شماره 2 ) به همراه سایر مدارک ثبت نامی به کارشناس رشته مربوطه تحویل نمایید.
14- در خصوص کلیه پذیرفته شدگان واریز مبلغ 000/000/3 ریال معادل سی صد هزار تومان بابت هزینه ثبت نام و صدور کارت دانشجویی هوشمند در مرحله ثبت نام الکترونیکی از طریق درگاه سامانه گلستان ، واریز نمایند.
15- پذیرفته شدگان اتباع دوره روزانه مطابق آیین نامه مربوطه موظف به واریز شهریه معادل 80% شهریه دوره شبانه برای ثبت نام هر نیمسال تحصیلی می باشند .
16-1 جهت تکمیل فرم کارنامه سلامت روان که برای کلیه دانشجویان الزامی است به لینک https://portal.saorg.ir/mentalhealth مراجعه فرمایید.
- کلیه پذیرفته شدگان برای بررسی و انجام روند پایش سلامت و به منظور الکترونیکی نمودن و ثبت و ورود داده های سلامت جسم ، لازم است پس از دریافت فرم معاینات پزشکی در آدرس https://ch.saorg.ir/form و مراجعه به پزشک یا مراکز بهداشت و درمان محل زندگی خود، انجام آزمایشات پاراکلینیک ، معاینات چشم پزشکی ، دندانپزشکی و پزشک عمومی و پس از تکمیل و مهر و امضای فرم مربوطه به سامانه سجادhttps://portal.saorg.ir/physicalhealth مراجعه و نسبت به ورود اطلاعات و بارگذاری آن فرم اقدام نمایند .
16-2 پرسشنامه های سلامت روان و جسم برای تکمیل اطلاعات واحدهای مربوطه جهت انجام غربالگری و تشکیل پرونده برای دانشجویان نوورود می باشد لطفا پذیرفته شدگان هر دو نیمسال (اول و دوم) در زمان مراجعه ضمن تشکیل پرونده برابر اطلاعیه شماره 2 ، به مرکز مشاوره دانشگاه واقع در میدان شریعتی روبروی سایت مرکزی دانشگاه اراک ساختمان پروفسورحسابی و همین طور به درمانگاه دانشگاه واقع در میدان شریعتی سایت مرکزی دانشگاه اراک ، طبقه بالای بانک تجارت کنار درب خروجی مراجعه و کارت سلامت دریافت نمایند.
در صورت هر گونه سوال درخصوص پرسشنامه های فوق (سلامت روان و جسم با شماره تلفن 08632621716 تماس بگیرید .
پس از بارگذاری مدارک و تکمیل اطلاعات در سامانه گلستان ، لازم است فرم اطلاعات پذیرش را چاپ و برابر مندرجات اطلاعیه شماره 2 که متعاقبا" منتشر می شود به همراه سایر مدارک و فرم ها و تعهدات تکمیل شده، در زمان تشکیل پرونده و ثبت نام حضوری تحویل کارشناس رشته مربوطه فرمایید.
بعد از انجام کامل ثبت نام الکترونیکی توسط پذیرفته شده و پس از تایید نهایی اطلاعات پذیرش و صحت بارگذاری بدون نقص مدارک توسط کارشناس رشته مربوطه ، رمز های ورودی جهت ثبت نام الکترونیکی منقضی و شناسه کاربری به شماره دانشجویی دریافت شده در ثبت نام الکترونیکی و گذرواژه به کدملی دانشجو برای ورود به سامانه گلستان دانشگاه اراک تغییر می یابد تا برای ورود به سامانه گلستان مورد استفاده قرار گیرد .
-پذیرفته شدگان نیمسال اول الزامی است از روز سه شنبه مورخ 01/08/1403 برابر برنامه درسی قابل دریافت از طریق گزارش شماره 88 سامانه گلستان دانشگاه اراک و راهنمایی تلفنی کارشناس محترم رشته مربوطه که شماره تماس انان ذیل همین اطلاعیه مندرج است در کلاس های درسی حضور یافته و اطلاعیه شماره 2 درخصوص تحویل مدارک را نیز همزمان با شرکت در کلاس ها به انجام برسانند.
- پذیرفته شدگان نیمسال دوم رشته های مترجمی زبان انگلیسی، شیمی محض، زیست گیاهی ، آمار و فیزیک مهندسی بعد از اتمام ثبت نام حضوری،اطلاعیه شماره 2 را نیز پیگیری و به انجام رسانیده و در هفته دوم بهمن ماه جهت اطلاع از زمان بندی شروع کلاس های درسی با کارشناسان گروه های آموزشی مربوطه تماس تلفنی حاصل نمایند .
شماره تماس موارد ضروری : با پیش شماره 086 | |
اداره خوابگاه آقایان | 32621782-32621776-32621772 |
اداره خوابگاه خانم ها | 32621774- 32621770 |
اداره تغذیه | 32621792- 32621790 |
امور مالی | 32621552 |
امور مشمولین | 32621362 |
ستاد شاهد و ایثارگران | 32621030 |
مسئول آموزش دانشکده کشاورزی | 32623024 |
مسئول آموزش دانشکده حقوق و علوم اقتصادی | 32629322 |
مسئول آموزش دانشکده علوم انسانی | 32624022 |
مسئول آموزش دانشکده ادبیات و زبانها | 32624220 |
مسئول آموزش دانشکده علوم پایه | 32627028 |
مسئول آموزش دانشکده فنی مهندسی | 32625004 |
مسئول آموزش دانشکده علوم ورزشی | 34173492 |
کارشناسان اداره امتحانات تطبیق نمرات تحصیلات قبلی | 32621370- 32621350 |
شماره تماس کارشناسان محترم رشته ها : با پیش شماره 086 | ||||
رشته | شماره مستقیم | رشته | شماره مستقیم | |
مهندسی کامپیوتر | 32625502 | مهندسی صنایع | 32625902 | |
مهندسی برق | 32625604 | مهندسی و علم مواد | 32625802 | |
مهندسی شیمی | 32625408 | مهندسی عمران | 32625302 | |
مهندسی ساخت و تولید | 32625202 | مهندسی مکانیک | 32625701 | |
علوم تربیتی | 32624022 | روانشناسی ، مشاوره | 32624052 | |
علوم قرآن و حدیث و تاریخ | 32624030 | جامعه شناسی | 32624120 | |
زبان و ادبیات فارسی | 32624024 | زبان وادبیات عربی | 32624140 | |
زبان انگلیسی | 32624240 | شیمی کاربردی ، شیمی محض | 32627500 | |
ریاضیات و کاربردها ، آمار | 32627400 | زیست شناسی | 32627200 | |
فیزیک ، فیزیک مهندسی | 32627300 | علوم و مهندسی محیط زیست | 32780703 | |
مهندسی مکانیک بیو سیستم - فرش – صنایع دستی | 32623024 | مدیریت صنعتی ، اقتصاد ، حقوق ، حسابداری، علوم سیاسی | 32629308 | |
مهندسی علوم دامی ، علوم و مهندسی باغبانی ، علوم و مهندسی آب ، تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی | 32762087 | |||
علوم ورزشی | 32629024 | |||
ب- مدارک اختصاصی جهت بارگذاری پذیرفته شدگان کارشناسی ناپیوسته تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر
1- پذیرفته شدگان پسر که دارای کارت پایان خدمت یا معافیت دائم می باشند کارت خود را در سامانه گلستان در زمان پذیرش غیرحضوری بارگذاری نمایند و در صورت نداشتن مدارک مذکور به سامانه الکترونیکی انتظامی به آدرس www.sakha.epolice.ir مراجعه و درخواست معافیت تحصیلی دانشجویی فرمایند و پس از واریز هزینه مربوطه از طریق سامانه فوق در مرحله تایید اولیه شرایط مشمول پرینت مربوطه را در پذیرش غیرحضوری در سامانه گلستان بارگذاری نمایند و در زمان تحویل حضوری مدارک به عنوان یکی از مدارک ثبت نام مطابق با اطلاعیه شماره 2 به کارشناس رشته مربوطه تحویل نمایند جهت توضیحات بیشتر و نحوه درخواست معافیت تحصیلی دانشجویی کلیک نمایید . پاسخگوئی به سئوالات احتمالی 08632621362 کارشناس نظام وظیفه
2- عکس 4*3 تمام رخ سال جاری رنگی با زمینه سفید بدون عینک و متناسب با شئونات دانشجویی
3- کارت ملی یا رسید درخواست کارت ملی
4- شناسنامه عکس دار صفحات اول و دوم
5- کلیه پذیرفته شدگان ملزم به درخواست تاییدیه تحصیلی دانش آموختگی مقطع قبلی (کاردانی ) از طریق سایت http://portal.saorg.ir می باشند و لزوما" پیگیری و پرینت تاییدیه دریافتی را قبل از امتحانات پایان نیمسال به کارشناسان اداره خدمات آموزشی در ساختمان دکتر قریب تحویل نمایند. (جهت دریافت راهنما کلیک نمایید )
6- مدرک کاردانی با تاریخ فارغ التحصیلی حداکثر 31/06/1403 یا فرم شماره 6 درخصوص پذیرفته شدگانی که مدرک کاردانی آنان آماده تحویل نمی باشد (جهت دریافت فرم کلیک نمایید)
- چنانچه مدرک کاردانی فارغ التحصیلان کارشناسی ناپیوسته (با تاریخ فارغ التحصیلی حداکثر 31/06/1403) توسط دانشگاه قبلی آماده تحویل نباشد فعلا با مهلت حداکثری تحویل گواهینامه کاردانی تا مورخ 30/09/1403، با تکمیل فرم شماره 6 جایگزین گواهی فراغت از تحصیل که به تأیید (مهر، امضاء و ثبت دبیرخانه ) دانشگاه مقطع کاردانی دانشجو رسانیده شده باشد از نامبردگان ثبت نام مشروط به عمل خواهد آمد .
7- فرم تکمیل شده تعهد شماره 1و 3 مربوط به کلیه پذیرفته شدگان (جهت دریافت فرم کلیک نمایید)
8- فرم تکمیل شده تعهد شماره 4 مبنی بر تعهد نامه دارا بودن کلیه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی دفترچه راهنمای آزمون (جهت دریافت فرم کلیک نمایید)
9- فرم تکمیل شده تعهد شماره 5 درخصوص پذیرفته شدگان نامتناسب با رشته فارغ التحصیلی مقطع کاردانی (جهت دریافت فرم کلیک نمایید)
10- فرم مشخصات تکمیلی مربوط به کلیه پذیرفته شدگان (جهت دریافت فرم کلیک نمایید)
- جهت مشاهده فایل راهنمای ثبت نام اینجا کلیک نمایید .
سلامت و پیروز باشید - اداره کل آموزش 23/07/1403