مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور در دانشگاه اراک برگزار شد.

مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور در دانشگاه اراک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه اراک مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور،استاندار مرکزی و جمعی از دانشگاهیان استان در دانشگاه اراک برگزار شد.

محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در نشست بزرگداشت یوم‌الله نهم دی‌، اظهار داشت: عبرت آموزی و درس آموزی از حوادث بسیار مهم است و باید نسبت به تحولات منطقه و جهانی آگاه باشیم، هدف ما تمرکز برگذشته نیست اما باید از مسیر گذشتگان اطلاع پیدا کنیم چراکه نقش علما و مشاهیر برای مردم بسیار مهم است و گذشته آنها باید برای جوانان بازگو شود تا به عنوان الگویی برای جوانان قرار گیرد.

وی افزود: ایران نقش مهمی همیشه در فرهنگ و هنر داشته و تاثیر ایرانیان در سطح جهان شناخته شده‌ است، حضرت امام تحولی را در سطح جهانی ایجاد کردند که همه جهان را مات و مبهوت کرد و با دست خالی و با پشتوانه مردمی توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوردر ادامه گفت:اهداف بلند در مدیریت کوتاه به نتایج خوبی نمی‌رسد، از آنجایی که دوران مدیریت در ایران کوتاه است اگر اقدامی شروع شود پایان آن به دوران مدیریت بعدی می‌رسد بنابراین برای شناساندن مفاخر و مشاهیر باید کارها استمرار داشته باشد.

حسینی با اشاره به یوم‌الله نهم دی تصریح کرد: خداوند بصیر است، بصیرت معرفت و شناخت دقیق است، اگر ملتی بصیرت داشته باشند می‌توانند کار خود را پیش ببرنند، غبار و آلودگی ممکن است زمان را در برگیرد و مردم را تحت تاثیر قرار دهد و دچار سردرگمی شوند، در حوادث سال 88 افرادی شناخته شده که در زمان امام راحل در رکاب وی بودند تحت تاثیر حوادث قرار گرفتند بنابراین اگر کار معرفتی درست انجام نشود توده‌های مردم دچار تغییر و تحول و دستخوش افراد قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: با گذشت زمان و روشنگری مقام معظم رهبری این فتنه خاموش شد و روز نهم دی به عنوان روز مهم در تاریخ ثبت شد تا در آینده از تکرار چنین حوادثی پیشگیری کنیم چراکه چنین حوادثی آسیب زیادی به کشور وارد کرده و گاهی اوقات حیثیت و اعتبار جهانی کشور را زیر سوال برده است. سال گذشته کشور سه ماه دستخوش آشوب بود و به جای اینکه ذهن مسئولان درگیر کار و فعالیت باشد اما بر رفع فتنه دشمن متمرکز شد، دشمن بلافاصله جنگ اقتصادی و تن به تن را آغاز کردند و هر روز نواسانات ارزی مواجه بودیم، بنابراین مسائل باید به درستی برای مردم و دانشجویان تبیین شود چراکه دانشجویان دوران جنگ و حوادث گذشته را ندیده‌اند و تنها در فضای مجازی و اطلاعات انبوهی غرق شدند و تحت تاثیر قرار گرفتند و در این میان تکلیف سنگینی بر دوش ما قرار دارد.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: حضرت آقا در ابتدای سال به این رویداد مهم سیاسی اشاره داشتند و اهمیت آن را برای مردم و مسئولان تبیین کردند، انتخابات در کشور ایران بسیار جدی و واقعی است و مردم در سرنوشت خود دخیل هستند در حالی که انتخابات در کشورهای دیگر سوری برگزار می‌شود، انتخابات کشور پشتوانه قوی برای جبهه مقاومت است و آثار جهانی دارد بنابراین باید به خوبی برگزار شود، مجلس جایگاه مهمی دارد و دولت بدون مجلس هیچ اقدامی نمی‌تواند انجام دهد، مجلس جایگاه مهمی دارد و می‌طلبد گروه‌های مرجع جامعه برای انتخابات پیشرو و حضور حداکثری مردم تلاش کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور عنوان کرد: ما مسئولیت اجرایی داریم و باید کار کنیم و تنها نمی‌توانیم شعار و گفتار درمانی داشته باشیم بلکه باید تمام مشکلات، پیشرفت و اقدامات انجام شده در دولت برای مردم بازگو کنیم، ما نمی‌گوییم هیچ ضعف و کاستی در کشور وجود ندارد اما با همکاری و هم افزایی آحاد جامعه باید در راستای حل مشکلات کشور تلاش شود، تاکید رئیس جمهور بر این است که دانشگاه باید دانشگاه حل مسائل کشور باشد بنابراین امید دولت این است که دانشگاهیان در حل مسائل کشور ورود و تعامل داشته باشند و کارهای بزرگ انجام دهند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به توجه دولت سیزدهم بر قشر جوان و دانشجوی کشور، عنوان کرد: بیشترین اعضای دولت از هیات‌های علمی است و ارتباط دولت با دانشگاه محفوظ است، رئیس جمهور در مراسمات مختلف با دانشجویان دیدار دارند، تلاش دولت بر این است که روشنگری شکل گیرد تا نقطه مبهمی برای اذهان آحاد جامعه و جوانان شکل نگیرد.

استاندار مرکزی نیز در این مراسم اظهار داشت: هزار دانشجو در 61 مرکز آموزش عالی استان مرکزی تحصیل می‌کنند، استان مرکزی زمانی قطب دانشگاهی کشور بوده و هم‌اکنون رشد خوبی در بدنه دانشجویی و دانشگاهی وجود داشته است و سطح بصیرت در دانشگاه‌های استان بسیار مطلوب است.

وی افزود: در سال‌های اخیر حرکت کلی دانشگاه‌ها به سمت حل مسائل استان است، به‌ویژه در حوزه دانش بنیان که از رکن‌های اقتصاد مقاومتی است نیز دانشگاه‌ها نقش خوبی ایفا می‌کنند.

در آیین بزرگداشت یوم الله نهم دی با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور و استاندار مرکزی و دیگر مسئولان استان از مجموعه 40 جلدی کتاب رهنامه با محوریت بیانات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) رونمایی شد.