« Back

نشست دانشگاهیان استان با فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

نشست دانشگاهیان استان با فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه اراک ،امیر دریا دار دکتر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع دانشجویان دانشگاه اراک در دانشکده علوم پایه این دانشگاه با موضوع تبیین ناو گروه ۸۶ نزاجا و بررسی ظرفیت‌های همکاری مشترک با دانشگاه‌های استان مرکزی، افزود: به هیچ عنوان از تجهیزات غافل نیستیم و به دنبال ظرفیت علوم و فنون دریایی در دانشگاه خود نیستیم بلکه به دنبال استفاده از ظرفیت همه دانشگاه‌ها هستیم و باید همه دانشگاه‌ها و جوانان به دریا بیایند تا بتوانیم از منابع این بخش به خوبی استفاده نماییم ‌.

امیر دریادار ایرانی اظهار کرد: پنج تا ۱۰ کیلومتر که از سواحل کشور دور شویم، عمق آب بالای ۴۰۰ متر است و یک منبع غذایی بسیار فراوان است، اما چون صنعت دریایی عقب مانده از این منابع نمی‌توانیم استفاده کنیم.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی در خصوص ارتباط با توافق آذربایجان گفت: صهیونیست‌ها و آمریکا تلاش دارند هر جای آرام را ناامن کنند، دریای خرز دریای صلح و دوستی است و اینکه آذربایجان کشور دوست، همسایه و مسلمان است، حرفی نیست اما با اینکه این کشور درگیر شود، موافق نیستیم.

امیر دریادار ایرانی عنوان کرد: در خزر بیشترین سهم، منافع و توانمندی را داریم و به زودی ناوشکن دیلمان به عنوان آخرین دستاورد در این منطقه با اجرای یک رزمایش عملیاتی می‌شود. فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی افزود: نقش نیروی دریایی راهبردی در دفاع مقدس، راهبرد عدم غافلگیری در مقابل دشمن قبل از شروع جنگ و راهبرد تثبیت موقعیت دشمن متجاوز در زمان شروع جنگ است.

امیردریادار ایرانی بیان کرد: ظرفیتی که در دانشگاه اراک ایجاد شده می‌تواند در صنایع دفاعی کشور بویژه در حوزه دریا موثر باشد و امید است شناوری به نام مفاخر استان مرکزی تولید شود. وی با بیان اینکه، حضور جمهوری اسلامی ایران در دریاها، نماد سربلندی در حوزه علم و دانش و صنعت است، گفت: بسیاری از ناوشکن‌های قدرتمند دنیا در ماموریت‌های خارجی توان ناوشکن دنا را در ماموریت‌ها نداشت و این یک افتخار است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: از ظرفیت دانشگاه ها در حوزه دفاعی و دریایی نهایت بهره برداری صورت می گیرد.

امیر دریادار دکتر شهرام ایرانی در پایان سخنان خود بیان داشت بالاترین فناوری در قالب زیردریایی و ناوشکن ها در دریاها وجود دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت های علمی، جوانان و دانشجویان، دانشگاه ها، اساتید، صنایع، شرکت های دانش بنیان و صنایع دفاعی کشور غنی است و از آنها بهره مند می‌شویم، افزود: امروز در دانشگاه اراک به واسطه نگاه تمدن ساز و تغییر نگرش آموزشی، می‌توان شاهد اتفاقات خوبی بود و قطعا در حوزه صنایع دفاعی در دریا می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد چراکه فعالیت در دریا نماد علم، دانش و صنعت است و حتما از حداکثر ظرفیت دانشگاه استفاده می‌کنیم.

دکتر ذوالفقاری رییس دانشگاه اراک نیز در این نشست، اظهار کرد: درخشیدن نام جمهوری اسلامی در عرصه آب های جهان افتخار بزرگی است.

دکتر ذوالفقاری با اشاره به هدفگذاری دانشگاه در زمینه حکمرانی دانش بنیان گفت: به دنبال تحقق دانشگاهی مردمی، جذاب برای دانشجویان و تبدیل آن به دانشگاهی امین برای نسل آینده و خانواده ها و پیشران در اقتصاد دانش بنیان و پیشرو در تولید علم با زمینه بومی هستیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم که این حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دانشگاه اراک مقدمه ای برای توسعه همکاری ها باشد و می توانیم در حوزه ملی و بین المللی همکاری پیش‌رونده ای داشته باشیم. در این نشست تفاهم نامه بین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه اراک منعقد شد.ذوالفقاری رییس دانشگاه اراک در ادامه سخنان خود با اشاره به عقد تفاهم نامه همکاری بین این دانشگاه و نیروی دریایی ارتش بیان کرد: قطعا این تفاهم نامه تمامی ظرفیت آموزش عالی استان را در بر می‌گیرد و از مدت ها قبل زیرساخت عقد این تفاهم نامه در چند زمینه مشخص از جمله حوزه های های تک، آموزش و تامین سلامت و امنیت غذایی نیروهای دریایی آماده شده است.