« Back

همزمان با سراسر کشور آیین روز ملی بسیج اساتید در دانشگاه اراک برگزار شد.

همزمان با سراسر کشور آیین روز ملی بسیج اساتید در دانشگاه اراک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه اراک به مناسبت ساگرد شهادت دکتر مصطفی چمران، آیین روز ملی بسیج اساتید چهارشنبه 31 خرداد ماه با حضور استاندار مرکزی،رئیس دانشگاه اراک،رئیس سازمان بسیج اساتید استان مرکزی و جمعی از اساتید بسیجی استان در سالن 8شهریور دانشگاه اراک برگزار شد.

دکتر فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در مراسم اظهار داشت: اساتید دانشگاه بهترین گروه برای تبیین وضعیت موجود، تبیین وضعیت مطلوب و شناسایی موانع حرکت از وضع موجود و مطلوب، هستند.

وی افزود: این قشر باید برای شناسایی راه‌حل‌ها و مهندسی مسایل تلاش مضاعفی به کار گیرند و تا این اتفاق رخ ندهد، در حکمرانی درجا می‌زنیم. دکتر مخلص‌الائمه بیان کرد: جامعه دانشگاهی باید نگاه مسئله محوری به جامعه داشته باشد و در موضوعات کمک کنند تا نظام مسایل دقیق ترسیم و شناسایی شود.

وی تصریح کرد: باید راه‌حل‌ها درست انتخاب شود، حل مسایل متعدد راه‌حل دارد و اگر بهترین راه‌حل انتخاب شود، بیشترین آسیب‌ها دفع می‌شود. ئیس دانشگاه اراک هم در این آیین گفت: شهید چمران برای کشته شدن در راه خدا بی‌قراری می‌کرد.

دکتر ذوالفقاری افزود: شهید چمران شهادت را به زیبایی ترسیم می‌کردند و در این مسیر هم جان خود را فدا کردند.

وی بیان کرد: جامعه امروز نیازمند چمران‌ها است و جوانان این کشور بی‌نظیر هستند و باید از این شهیدان الگوگیری کنند تا مسیرانقلاب با شتاب بیشتری طی شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان مرکزی هم در این آیین گفت: به برکت خون مطهر شهدا هر روز که از عمر نظام مقدس جمهوری می‌گذرد، این درخت تنومند، قوی‌تر، پرطراوت‌تر و ثمربخش‌تر می‌شود.

وی افزود: انقلاب‌ها بعد از مدتی کهنه می‌شوند و انحراف در انقلاب‌ها باعث می‌شود حتی انقلابیون فرسنگ‌ها از انقلاب دور شوند و فاصله بگیرند. حجه الاسلام بیات ادامه داد: رمز موفقیت جمهوری اسلامی در داشتن رهبری شجاع و آگاه به همه شرایط، ملت بزرگ و منحصر به فرد، مکتب بزرگ شهادت، امید و ما ‌می‌توانیم و ایستادگی در مقابل دشمنان است .

ایشان در ادامه افزود: جمهوری اسلامی شهید سلیمانی، شهید فخری زاده، شهید احمدی روشن‌ها و هزاران شهید دیگر برای این انقلاب تقدیم کرده که هرکدام از آنها به تنهایی می‌توانند محوری برای حرکت باشند .

در پایان این آیین، بیانیه روز ملی بسیج اساتید در دانشگاه اراک قرائت شد و از اساتید بسیجی پیشکسوت استان مرکزی با اهدای لوح تقدیر گردید.