نمایشگر یک مطلب

 

تصویر دانشکده حقوق و علوم اقتصادی (سال 1396) 

 

تصویر دانشکده علوم اداری و اقتصادی (بهمن 1400) 

 

گام آغازین جهت ایجاد دانشگاه اراک به سال 1350 برمی­گردد. در حال حاضر دانشگاه اراک یکی از دانشگاه‌های بزرگ ایران و یکی از دانشگاه‌های دولتی شهر اراک است. موقعیت فیزیکی این دانشگاه به گونه‌ای است که به دو دانشگاه مجزا تقسیم گردیده و دانشکده علوم پایه در مجتمع دانشگاهی در حال احداث شهر اراک در کمربندی اراک در منطقه‌ای بین سردشت و سنجان واقع شده است. هم اکنون دو دانشکده فنی و مهندسی، علوم پایه و تربیت بدنی و علوم ورزشی در این مکان قرار دارند. بخش دیگر که همان دانشگاه قدیمی شهر اراک به حساب می‌آید در مرکز شهر و در کنار پارک امیرکبیر قرار دارد. دانشکده‌های علوم انسانی و کشاورزی در این مکان قرار دارند.

دانشکده حقوق و علوم اقتصادی دانشگاه اراک در سال 1396 با راه­اندازی سه رشته حقوق، علوم اقتصادی و مدیریت صنعتی تاسیس شد. لازم به ذکر است هیأت امنای دانشگاه، راه­ اندازی رشته­ های مزبور را تصویب کرده بود. این دانشکده در حال حاضر 17 عضو هیات علمی تمام وقت دارد. دانشجویانی که در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند از نخبگان و دارای رتبه های برتر زیر 1000 هستند. تدوین تفاهم­نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه اراک و دادگستری استان مرکزی  و همچنین کانون وکلای دادگستری استان مرکزی از مهمترین اقدامات دانشکده جهت ارتقای همکاری با نهادهای قضایی استان است.

گروه حقوق از اولین رشته های دانشکده حقوق و علوم اقتصادی بود که در مهر 1396 با پذیرش 30 دانشجو آغاز به کار کرد. دانشجویان این گروه یکی از فعالترین و کوشاترین دانشجویان دانشگاه اراک است. گروه حقوق هر ساله در دوره‌های  روزانه دانشجو می‌پذیرد. تعداد قابل توجهی از استعدادهای درخشان و رتبه‌های  برتر و برگزیدگان کنکور سراسری در این  گروه مشغول به تحصیل هستند. آمار بالای قبولی  فارغ التحصیلان کارشناسی این گروه در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و المپیادهای علمی دانشجویی و آزمون قضاوت، وکالت و سردفتری گویای کیفیت  بالای خدمات آموزشی و پژوهشی ارائه شده   است.