حوزه فعالیت های روابط عمومی دانشگاه اراک
الف) ارتباط با رسانه ها:
- ایجاد ارتباط مطلوب با مطبوعات، رادیو، تلویزیون و خبرگزار ی ها، و همچنین بهره برداری بهینه از آن ها برای اطلاع رسانی به افکار عمومی
- پاسخگویی به سوالات مطروحه رسانه ها پس از هماهنگی با بالاترین مقام دستگاه
- تدوین برنامه جهت مصاحبه با ریاست، معاونان و دیگر مسئولان دانشگاه
- پیگیری جهت تولید وسفارش ساخت فیلم و آگهی تلویزیونی در راستای انعکاس و مستند سازی عملکرد دانشگاه
- برقراری و ارتباط مستمر با اداره کل روابط عمومی وزارت علوم تحقیقات و فناوری
- نظارت مستمر بر انتشار اخبار و رویدادهای خبری دانشگاه
- دعوت از خبرنگاران در جلسات متعدد، مناسب تها و همایش ها
- ایجاد شبکه های اجتماعی جهت اطلاع رسانی به رو زرسانی مطالب و اخبار صفحه اصلی سایت دانشگاه
ب) ارتباطات مردمی:
- هماهنگی جهت نشست های صمیمانه همکاران با معاونان، مدیران و مسئولان دانشگاه
- برنامه ریزی جهت بازدید از دانشگاه )درب های باز دانشگاه(
- تلاش برای تقوی ت هر چه بیشتر روحیه تفاهم بین کارکنا ن، مدیران، و همچنین ایجاد همیت سازمانی و زمینه سازی برای برقراری ارتباطات بین حوزه های مختلف آن
- تکریم از ارباب رجوع و آموزش کارکنان در بهینه سازی فعالیت های ارتباطی با ارباب رجوع
ج) همایش، مراسم، نمایشگاه:
- مشارکت در برگزاری همای شها، سمینار ها و گردهمایی ها
- فضاسازی محیط دانشگاه جهت برگزاری مراسم مذهبی ) ماه محرم، ماه رمضان، ایام فاطمیه و ...(
- فضا سازی محیط دانشگاه جهت برگزاری مراسم ملی )پیروزی انقاب اسامی، عید نوروز، هفته دفاع مقدس، هفته بسیج و ...(
د) انتشارات:
- پوشش فعالیت های مؤثر مدیران در حوزه انتشارات، شامل مواردی چون چاپ بروشور،
- بنر، استند، سی دی، کاتولوگ و پوستر...
- همکاری در تهیه تیزر، اپلیکیشن، پاورپوینت از فعالیت های انجام شده در دانشگاه
ﻫ) سمعی و بصری:
- تصویربرداری از مراسم، افتتاحیه ها، نمایشگاه ها و همایش ها
- ایجاد بانک اطلاعاتی از فعالیت ها و برنامه های دانشگاه(آرشیو عک سها، روزنامه ها، خبرگزاری ها و صدا و سیما)
- ارائه گزارش های مصور به مناسبت های مختلف