*إنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ*    آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، بامداد سه شنبه در پی ایست قلبی و موفق نبودن عملیات احیا دارفانی را وداع گفت.   آیت الله صافی گلپایگانی در ۳۰ بهمن ماه ۱۲۹۷ هجری شمسی در گلپایگان متولد شده و داماد آیت الله العظمی سید محمد رضا گلپایگانی از مراجع عظام تقلید بود. این فقیه اهل‌بیت، از شاگردان برجسته آیات عظام بروجردی، حجت، خوانساری و گلپایگانی بود و مدتی نیز در نجف اشرف از آیات محمدکاظم شیرازی و محمدعلی کاظمی بهره برده بود.  آیت‌الله صافی سالیان متمادی در حوزه علمیه قم به تدریس و تحقیق و تألیف آثار گوناگون فقهی، کلامی و حدیثی پرداخته و اولین دبیری شورای نگهبان قانون اساسی با حکم امام راحل (ره) از جمله مسئولیت‌های سیاسی این فقیه برجسته بود.  از ایشان آثار فراوانی بالغ بر ۸۰ عنوان فارسی و عربی به یادگار مانده است که برخی از این موارد، جایزه کتاب سال ولایت و کتاب سال مهدویت را به دست آورد. روابط عمومی دانشگاه اراک رحلت این مرجع دینی را به امت اسلامی تسلیت عرض می نماید.

آیت الله صافی گلپایگانی مرجع عالیقدر شیعه درگذشت

*إنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ*
 
 آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، بامداد سه شنبه در پی ایست قلبی و موفق نبودن عملیات احیا دارفانی را وداع گفت. 
 آیت الله صافی گلپایگانی در ۳۰ بهمن ماه ۱۲۹۷ هجری شمسی در گلپایگان متولد شده و داماد آیت الله العظمی سید محمد رضا گلپایگانی از مراجع عظام تقلید بود.
این فقیه اهل‌بیت، از شاگردان برجسته آیات عظام بروجردی، حجت، خوانساری و گلپایگانی بود و مدتی نیز در نجف اشرف از آیات محمدکاظم شیرازی و محمدعلی کاظمی بهره برده بود. 
آیت‌الله صافی سالیان متمادی در حوزه علمیه قم به تدریس و تحقیق و تألیف آثار گوناگون فقهی، کلامی و حدیثی پرداخته و اولین دبیری شورای نگهبان قانون اساسی با حکم امام راحل (ره) از جمله مسئولیت‌های سیاسی این فقیه برجسته بود. 
از ایشان آثار فراوانی بالغ بر ۸۰ عنوان فارسی و عربی به یادگار مانده است که برخی از این موارد، جایزه کتاب سال ولایت و کتاب سال مهدویت را به دست آورد.
روابط عمومی دانشگاه اراک رحلت این مرجع دینی را به امت اسلامی تسلیت عرض می نماید.