نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

برگزاری جلسه تبیین شاخص های کیفیت بخشی فعالیتهای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی

برگزاری جلسه تبیین شاخص های کیفیت بخشی فعالیتهای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی

جلسه تبیین شاخص های کیفیت بخشی فعالیتهای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با حضور هیئت رئیسه دانشگاه، رؤسای دانشکده ها و مدیران گروه های آموزشی 2 اسفند ماه در سالن جلسات دانشکده علوم پایه برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دکتر حمیدی ریاست دانشگاه ضمن خوش آمدگویی و تشکر از زحمات کلیه مدیران دانشگاه در تحقق اهداف و چشم اندازهای دانشگاه به ارتقاء رتبه علمی دانشگاه بر اساس ضوابط اشاره نمودند.

برنامه راهبردی دانشگاه، تخصیص اعتبار مناسب برای تکمیل طرح های عمرانی، تدوین دفترچه آیین نامه داخلی دانشگاه، پیگیری تأسیس دانشکده حقوق و مدیریت و اقتصاد و دانشکده هنر و معماری و تجهیز آزمایشگاه مرکزی از جمله صحبت های مطرح شده توسط ایشان بود.

دکتر صادقی معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی دانشگاه گزارشی از طراحی مدل عملکرد دانشگاه ها ارائه نمودند؛ در ادامه ایشان به تبیین معیارهای تعیین شاخص های سنجش عملکرد دانشگاه ها پرداختند. شاخص فعالیتهای پژوهشی، شاخص فعالیتهای مدیریت منابع زیرساخت و مقایسه اعتبارات دانشگاه از سال 90 تا 95 از جمله صحبت های مطرح شده توسط ایشان بود.

در ادامه دکتر سلیمان نژاد معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی شاخص های آموزشی عملکرد دانشگاه ها را به صورت مبسوط بیان نمودند.

تأکید بر اجرایی شدن سیاستهای کلی نظام آموزش و پژوهش، اصلاح آیین نامه ترفیعات، تأکید بر تعامل بیشتر با صنایع استان و راه اندازی دوره های دکتری پژوهش محور از جمله صحبت های مطرح شده توسط دکتر فضلعلی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه بود.

دکتر بهرامی معاون دانشجویی و فرهنگی نیز به تعامل بیشتر اساتید با دانشجویان در مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی اشاره نمودند.

پس از صحبت های هیئت رئیسه دانشگاه برخی از مدیران گروه های آموزشی به بیان پیشنهادات، نظرات و دغدغه های خود پرداختند.

اهم نظرات، پیشنهادات و بیان دغدغه های مدیران گروه های آموزشی:

تغییر و اصلاح معیارهای ترفیع اعضای هیأت علی

توجه به بحث رفاهی اعضای هیأت علمی و اشاره به کمبود فضای آزمایشگاه ها و اتاق اساتید

ضرورت برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت

توجه به ارتباطات بین الملل دانشگاهی و جذب دانشجویان خارجی

توجه به اهمیت و ارزش مبحث آموزش

تأکید بر ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه در امر پژوهش

کمبود نسبت اعضای هیأت علمی به کارکنان و دانشجویان دانشگاه

تشکیل کانون صنفی اعضای هیأت علمی دانشگاه اراک