به گزارش روابط عمومی دانشگاه اراک در روز پنجشنبه 10 آبان ماه جشن دانشجویان نو ورود طرح فردای روشن آموزش ( فرآ) با حضورنماینده محترم مردم شهرهای اراک خنداب و کمیجان و همچنین مسئولین دانشگاه اراک و استان، اساتید طرح فرآ و خیرین دانشگاه ساز در جمع دانشجویان نو ورود به همراه خانواده در محل شرکت گداختار برگزار گردید.
در این مراسم دکتر ذوالفقاری ضمن تبریک به دانشجویان طرح فرآ از آنان خواست در طی تحصیل خود را با دانشجویان همان رشته در بهترین دانشگاه های دنیا مقایسه کنند رئیس دانشگاه اراک در ادامه افزود با توجه به موافقت قابل توجه طرح فرآ طی یکسال گذشته دیگر رشته ها نیز متقاضی پیوستن به این طرح شده اند ایشان در ادامه به دانشجویان متذکر گردید همانظور در دروس عملی پیشرفت دارید به دورس تئوری نیز اهمیت بدهند.
ایشان در پایان اظهار داشت: در آموزشهای دانشگاهی متداول، روال آموزش اینگونه است که دانشجو سر کلاس حاضر شده و در طول یک نیمسال مباحث درسی را طبق یک طرح درس از پیش تعیین شده فرا میگیرد تا در آینده چنانچه در موقعیتهای مرتبط قرار گرفت، آموختههای خود را بکار گیرد این طرح با رویکرد آموزش اولاً به شدت انتزاعی است و دانشجویان در طول تحصیل درک صحیحی از مسائل واقعی و محیط بکارگیری این دانش ندارند و از اینرو برای دانشجویان، و به ویژه نسل جدید آن، خسته کننده و ملال آور است. ثانیاً بدلیل فاصله زمانی چندساله بین یادگیری تا عمل، چندان اثربخش نیست. در نتیجه، آموزشهای دانشگاهی در حال حاضر بیشتر بر بهبود شناخت دانشجویان (به عنوان گام اول یادگیری) متمرکز هستند و نه توانمندسازی آنان. در صورتی که نسل جدید اتفاقاً بیشتر به دنبال کسب توانمندی است و همین دلیل حضور در دورههای کوتاه مدت مهارتی را بر آموزش متداول دانشگاهی ترجیح میدهد. در «تدریس مبتنی بر واقعیت» روال آموزش بر عکس است. یعنی جلسات ابتدایی شروع ترم نه در دانشگاه بلکه در محیطهای واقعی مرتبط با آن درس تشکیل میشود و دانشجویان از نزدیک با محیط کاربرد علم و چالشها و مسائل واقعی آن روبرو خواهند شد و پس از آنکه درک کلی نسبت به موضوع درس پیدا کردند، در جلسات بعدی درس که در دانشگاه برگزار می شود ابتدا مبانی و چهارچوبهای نظری و استانداردهای درس را فراگرفته و سپس با راهبری استاد به حل چالشها و مسائل واقعی مشاهده شده خواهند پرداخت.