جهت دریافتفرم  درخواست  دانشنامه  و ریزنمرات مقطع کارشناسی اینجا کلیک نمایید.   فرآیند صدور دانشنامه فرآیند صدور دانشنامه: فرآیند صدور دانشنامه به صورت غیر حضوری و تنها از طریق ارسال پستی مدارک به نشانی آدرس: اراک، میدان بسیج، بلوار کربلا، دانشگاه اراک کدپستی: 3848177584 ، دانشگاه اراک، اداره دانش آموختگان صورت می پذیرد. با توجه به کثرت پرونده های در حال بررسی مدارک پس از وصول در نوبت صدور قرار میگیرند.  شرایط و مدارک مورد نیاز جهت صدور دانشنامه به شرح زیر می باشد:  الف) مدارک عمومی: 1- اصل گواهی موقت پایان تحصیلات. 2- تصویر تمامی صفحات شناسنامه. 3- تصویر کارت ملی. 4- دو قطعه عکس 4*3 جدید با زمینه سفید، بدون روتوش، تمام رخ که نام خانوادگی  در آن پشت نویسی شده باشد. رعایت حجاب اسلامی برای خواهران الزامی می باشد.عکسها رادر پاکت مخصوص عکس قراردهید.(ازچسب زدن یا سنجاق کردن عکس خودداری کنید ). 5- تصویر مدارک لازم برای تعیین وضعیت خدمت وظیفه عمومی آقایان بر اساس ماده 20 دستورالعمل جامع آموزش رایگان .(شایان ذکر است با توجه به ابطال کارت های پایان خدمت و معافیت قدیمی، ارائه کارت هوشمند نظام وظیفه حسب مورد ضروری می باشد). 6- تکمیل دقیق و کامل فرم درخواست صدور دانشنامه 7- ارسال فیش بانکی به  مبلغ  4500000 ریال ( چهار صد وپنجاه هزار تومان )به شماره شبا حساب :            IR950100004001110403020041  شناسه حساب  :  365110451120004000092990140120  بنام بانک مرکزی بابت هزینه صدور و ارسال پستی دانشنامه 8- در صورت اخذ وام از اداره رفاه؛ قبل از ارسال مدارک  تصفیه حساب نمایید.   ب) مدارک اختصاصی(مختص دانشجویان روزانه، تعهد دبیری و بورسیه): دانشجویان روزانه، تعهد دبیری و بورسیه، علاوه بر موارد اشاره شده در بند الف، می بایست قبل از ارسال مدارک خود، به سامانه جامع خدمات آموزشی سازمان امور دانشجویان به نشانی http://portal.saorg.ir مراجعه نموده و پس از مطالعه دقیق راهنمای استفاده از سامانه، اقدام به ثبت نام نمایند. 1- تصویر مدارک لازم جهت لغو تعهد آموزش رایگان با استفاده از یکی از روش های زیر: 1-1- گواهی اشتغال به کار و حکم کارگزینی با قید تاریخ شروع  و پایان کار(مخصوص دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی). برای دانش آموختگان محترم تعهد دبیری ارائه نامه لغو تعهد اداره کل آموزش و پرورش استان ها و فرم 502 الزامی می باشد. 1-2- کارنامه پرداخت بیمه از سازمان تأمین اجتماعی 1  -3- حکم بازنشستگی از دستگاه های دولتی، سازمان تأمین اجتماعی و یا سایر صندوق های بازنشستگی.1-4- نامه  اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان ها مبنی بر عدم امکان کاریابی پس از فراغت از تحصیل.1-5- پرداخت هزینه آموزش رایگان.    شایان ذکر است انجام تمامی مراحل لغو تعهد آموزش رایگان از طریق سامانه جامع خدمات آموزشی سازمان امور دانشجویان صورت می پذیرد. لازم است عزیزان پس از دریافت نامه لغوتعهدخدمت آموزش رایگان؛ مدارک خودرا به نشانی دانشگاه ارسال نمایند.      

فرم درخواست دانشنامه و ریزنمرات مقطع کارشناسی

جهت دریافتفرم  درخواست  دانشنامه  و ریزنمرات مقطع کارشناسی اینجا کلیک نمایید.

 

فرآیند صدور دانشنامه

فرآیند صدور دانشنامه:

فرآیند صدور دانشنامه به صورت غیر حضوری و تنها از طریق ارسال پستی مدارک به نشانی آدرس: اراک، میدان بسیج، بلوار کربلا، دانشگاه اراک کدپستی: 3848177584 ، دانشگاه اراک، اداره دانش آموختگان صورت می پذیرد.

با توجه به کثرت پرونده های در حال بررسی مدارک پس از وصول در نوبت صدور قرار میگیرند.

 شرایط و مدارک مورد نیاز جهت صدور دانشنامه به شرح زیر می باشد:

 الف) مدارک عمومی:

1- اصل گواهی موقت پایان تحصیلات.

2- تصویر تمامی صفحات شناسنامه.

3- تصویر کارت ملی.

4- دو قطعه عکس 4*3 جدید با زمینه سفید، بدون روتوش، تمام رخ که نام خانوادگی  در آن پشت نویسی شده باشد. رعایت حجاب اسلامی برای خواهران الزامی می باشد.عکسها رادر پاکت مخصوص عکس قراردهید.(ازچسب زدن یا سنجاق کردن عکس خودداری کنید ).

5- تصویر مدارک لازم برای تعیین وضعیت خدمت وظیفه عمومی آقایان بر اساس ماده 20 دستورالعمل جامع آموزش رایگان.(شایان ذکر است با توجه به ابطال کارت های پایان خدمت و معافیت قدیمی، ارائه کارت هوشمند نظام وظیفه حسب مورد ضروری می باشد).

6- تکمیل دقیق و کامل فرم درخواست صدور دانشنامه

7- ارسال فیش بانکی به  مبلغ  4500000 ریال ( چهار صد وپنجاه هزار تومان )به شماره شبا حساب :            IR950100004001110403020041  شناسه حساب  :  365110451120004000092990140120  بنام بانک مرکزی بابت هزینه صدور و ارسال پستی دانشنامه

8- در صورت اخذ وام از اداره رفاه؛ قبل از ارسال مدارک  تصفیه حساب نمایید.

  ب) مدارک اختصاصی(مختص دانشجویان روزانه، تعهد دبیری و بورسیه):

دانشجویان روزانه، تعهد دبیری و بورسیه، علاوه بر موارد اشاره شده در بند الف، می بایست قبل از ارسال مدارک خود، به سامانه جامع خدمات آموزشی سازمان امور دانشجویان به نشانی http://portal.saorg.ir مراجعه نموده و پس از مطالعه دقیق راهنمای استفاده از سامانه، اقدام به ثبت نام نمایند.

1- تصویر مدارک لازم جهت لغو تعهد آموزش رایگان با استفاده از یکی از روش های زیر:

1-1- گواهی اشتغال به کار و حکم کارگزینی با قید تاریخ شروع  و پایان کار(مخصوص دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی). برای دانش آموختگان محترم تعهد دبیری ارائه نامه لغو تعهد اداره کل آموزش و پرورش استان ها و فرم 502 الزامی می باشد.

1-2- کارنامه پرداخت بیمه از سازمان تأمین اجتماعی 1  -3- حکم بازنشستگی از دستگاه های دولتی، سازمان تأمین اجتماعی و یا سایر صندوق های بازنشستگی.1-4- نامه  اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان ها مبنی بر عدم امکان کاریابی پس از فراغت از تحصیل.1-5- پرداخت هزینه آموزش رایگان.

  

شایان ذکر است انجام تمامی مراحل لغو تعهد آموزش رایگان از طریق سامانه جامع خدمات آموزشی سازمان امور دانشجویان صورت می پذیرد. لازم است عزیزان پس از دریافت نامه لغوتعهدخدمت آموزش رایگان؛ مدارک خودرا به نشانی دانشگاه ارسال نمایند.