مرجعیت به رسانه و روابط عمومی ها را باز گردانیم.

مرجعیت به رسانه و روابط عمومی ها را باز گردانیم.


معاون امور روابط عمومی و حوزه وزارتی وزارت علوم گفت: چنانچه اعتبار و مرجعیت را به رسانه و روابط عمومی ها  بازگردانیم بسیاری از امور تسهیل می شود.

مرجعیت به رسانه و روابط عمومی ها را باز گردانیم.

معاون امور روابط عمومی و حوزه وزارتی وزارت علوم گفت: چنانچه اعتبار و مرجعیت را به رسانه و روابط عمومی ها  بازگردانیم بسیاری از امور تسهیل می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه اراک، رضا آزاد روز یکشنبه در نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه ها و مراکز فناوری و پژوهشی منطقه  ۴ کشور ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: انتظار است روابط عمومی های دانشگاهها به جای ارایه عملکرد مسئولان ، میان دانشجویان سوژه یابی مناسب و جذاب را هدفگذاری کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه روابط عمومی ها باید از  اقدامات کلیشه های فاصله بگیرند، افزود: پرداختن به کشفیات و اختراعات در دانشگاه ها به ویژه دانشگاههای صنعتی و دانش بنیان همچنین هیات علمی و دانشجویان خارجی نیز می تواند به عنوان سوژه جذابی مطرح باشد.

معاون امور روابط عمومی حوزه وزارتی وزارت علوم یکی از پویاترین حوزه های سازمانها را روابط عمومی دانست: انعکاس بحران و چالش و رویدادهای دانشگاه با رعایت ملاحظات، هنر روابط عمومی هاست تا اعتبار دانشگاه خدشه دار نشود هر چند در این راستا می توان از  تجربیات دیگر روابط عمومی ها بیشترین بهره گیری را داشت.

 آزاد تاکید کرد: در سازمانها تجربه نگاری و مستندسازی مشهود نیست و در این راستا انتقال تجارب همچنین چگونگی پرداختن به مسائل به عنوان یک طرح مشخص می توان مدنظر ویژه قرار گیرد. 

وی گفت: می طلبد در انعکاس تمام اقدامات و فعالیت های دانشگاهها به ویژه اقدامات کلان از ظرفیت رسانه ها بهره گیری کرد. 

معاون امور روابط عمومی و حوزه وزارتی وزارت علوم بر بازگرداندن مرجعیت روابط عمومی ها تاکید کرد و افزود: مهمترین ابزار رسانه مرجعیت و اعتبار آن  است تا بتواند جایگاه خود را برجسته کند و باید اذعان داشت که بسیاری  کشورهای دنیا با رسانه شناخته می شوند که نیاز است این مهم در کشور ما مورد توجه ویژه تری قرار گیرد.

آزاد با بیان اینکه در جشنواره روابط عمومی ها مبحث امید آفرینی در جامعه به صورت ویژه مورد توجه قرار می گیرد،   گفت: اختصاص یک درصد از بودجه دانشگاه به روابط عمومی ها هدفگذاری شده که این مهم با جدیت دنبال می شود.

وی عنوان کرد: برون سپاری و بهره گیری از ظرفیت رسانه و دانشجویان در تسهیلگری امور دانشگاه تاثیر چشمگیری دارد.

معاون امور روابط عمومی و حوزه وزارتی وزارت علوم گفت: با انتقال  تجارب می توان  به وحدت رویه دست یافت و با انعکاس اقدامات دانشگاهها به طور حتم می توان انگیزه و امید را در روابط عمومی ها افزایش داد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک نیز در این نشست بیان کرد: روابط عمومی باید به گفت و گوی عمومی تبدیل شود چرا که رسانه این ظرفیت را دارد مطالب خود را با ظرافت ویژه اطلاع رسانی و به جامعه هدف خود بازنشر کند.

حجت الاسلام مهدی مهدوی اطهر افزود: رویکرد دیپلماسی عمومی، اقناع است که این مهم باید  به رفتار عمومی تبدیل و ذائقه ها تغییر کند و  هنر است رسانه و روابط عمومی مباحث را از غیرمحرماته به  محرمانه تبدیل کنند.

وی تاکید کرد: روابط عمومی ها باید هدف کلان داشته باشند و به تعبیر مقام معظم رهبری  باید نگاه جهانی داشته باشند و مطالب را به گونه ای منعکس کنند که نگرش جهانی مدنظر باشد. 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک گفت: انتظار است که تمام مسئولان به ویژه روابط عمومی ها در انعکاس مطالب و اقدامات ارگانها از ظرفیت شبکه های اجتماعی داخلی بهره گیری کنند. 

حجت الاسلام مهدوی اطهر افزود: بنا بر منویات مقام معظم رهبری هدف را فراموش نکنیم چرا که از پیچ تاریخی عبور کردیم و به قله نزدیک هستیم و این مهم نیز مدنظر ویژه قرار گیرد که  برای تعالی حاکمیت دین تلاش مضاعف شود.

مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه اراک نیز در این نشست اظهار کرد: در عصر ارتباطات و اطلاعات وظیفه روابط عمومی ها بهره گیری از  امکانات جدید در امر اطلاع رسانی است.

علیرضا پسرکلو با بیان اینکه روابط عمومی ها بخش اصلی اطلاعات را تولید و به جریان می اندازند، افزود: در حال حاضر روابط عمومی دیجیتال حرف اول را در دنیا می زند چرا که باید در کمترین زمان، اطلاع رسانی گسترده صورت گیرد.

 وی تاکید کرد: رویکرد محوری این دانشگاه  ایجاد یک خبرگزاری در دانشگاه اراک است تا با بهره گیری از ظرفیت شبکه های اجتماعی داخلی،  فعالیت ها و اقدامات این دانشگاه منعکس  شود.

 

آدرس کوتاه :