.

اخبار و دستاورد ها

آرشیو خبرها
« بازگشت

برگزاری اولین نشست تخصصی سازگاری با کم آبی در دانشگاه اراک

برگزاری اولین نشست تخصصی سازگاری با کم آبی در دانشگاه اراک

به گزارش روابط عمومی دانشگاه اراک، نشست سازگاری با کم آبی دوشنبه مورخ 21 خرداد با حضور مدیران ارشد آب منطقه ای و اساتید دانشگاه اراک در سالن علم الهدی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اراک برگزار گردید.

در این نشست دکتر فضلعلی معاون پژوهشی و فناوری هدف از این نشست را ورود در مسائل حیاتی کشور و پیدا کردن راه حل برای مشکلات کشور دانستند. وی افزود: مسئله مهم تاسیس پژوهشکده آب در دانشگاه اراک با همکاری آب منطقه ای استان است که این هسته ی اولیه با تشکیل این پژوهشکده در استان ایجاد شده است و امیدواریم با همکاری اعضای محترم هیات علمی بر بحران کم آبی فائق آییم.

ایشان در ادامه افزود: امیدواریم به عنوان جامعه دانشگاهی و متخصصین استانی بتوانیم قدم هایی در راستای بحران کمبود آب برداریم.

در ادامه مهندس عزت اله آمره ای مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای استان مرکزی گزارشی از وضعیت آب کشور و استان ارائه نمودند.

وی افزود: استان مرکزی جزو استان هایی با اقلیم خشک و بی آب محسوب می شود و نیاز به فرهنگ سازی داریم تا با کمک از اساتید دانشگاه اراک و استفاده از نقطه نظرات آن ها برای حل مسئله کم آبی راه حل هایی ارائه نماییم.

ایشان با اشاره به برخی از سیاست های کلی نظام بخش آب که در 5 محور تنظیم شده است بیان نمودند: باید نظام جامع مدیریت در چرخه آب را در کشور تعریف نماییم و براین اساس بتوانیم برنامه های توسعه پایدار را در کشور اجرایی نماییم.

وی در ادامه افزود: باید بهره وری را در بخش های کشاورزی و اقتصاد به کار برده تا ارزش افزوده اقتصادی ایجاد شود.

سپس مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت سهامی آب منطقه ای استان مرکزی گزارشی از وضعیت منابع آب استان مرکزی در سال 1397 ارائه نمودند.

در ادامه دکتر مقدسی رئیس پژوهشکده آب دانشگاه اراک به معرفی ساختار پژوهشکده پرداختند و اظهار نمودند: ارتباط صنعت و دانشگاه در هر کشور می تواند نقش بسزایی در پیشرفت جامعه و رشد اقتصادی کشور داشته باشد.

در پایان پنل تخصصی پرسش و پاسخ پیرامون بحران کم آبی با حضور مسئولین صورت گرفت.

 


دانشکده ها

ویدیو ها