اخبار و دستاورد ها

آرشیو خبرها
« بازگشت

برگزاری جلسه شورای فرهنگی با محوریت موضوع "نقش دانشگاه در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی"

برگزاری جلسه شورای فرهنگی با محوریت موضوع "نقش دانشگاه در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی"

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ جلسه شورای فرهنگی با محوریت موضوع "نقش دانشگاهها در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی" در روز 21 فروردین در اتاق شورا ساختمان دکتر قریب با حضور ریاست دانشگاه، معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی و رؤسای دانشکده ها برگزار شد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام ایمانی مقدم مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، حضور و مشارکت در مراسم اعتکاف را فرصتی مغتنم برشمردند و تاکید نمودند نباید جلسات شورای فرهنگی دچار روزمرگی شود.

سپس دکتر حمیدی ریاست دانشگاه  تاکید نمودند بازدید دانشجویان از صنایع استان با هماهنگی دفتر ارتباط با صنعت در طول مدت تحصیل حداقل 4 نوبت باید صورت پذیرد. توجه به برپایی بازارچه های دانشجویی و توجه به معایب و مضرات شبکه های اجتماعی از دیگر صحبت های مطرح شده ایشان بود.

در ادامه دکتر بهرامی دبیر شورای فرهنگی دانشگاه دستور جلسه را قرائت نمودند. ایشان توجه به بحث کارآفرینی در دانشگاه را از اولویت های مهم امر پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه عنوان نمودند.

دکتر صادقی معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی دانشگاه توجه به نقش و وظایف هر ارگان و سازمان در پیگیری اقتصاد مقاومتی را ضروری دانستند. توجه به نقش مشاوره دانشگاهها در امر تولید، راه اندازی شورای راهبردی فرهنگی دانشگاه و تسری تصمیمات اخذ شده دانشگاه در حوزه تولید و اشتغال به بیرون از دانشگاه از جمله صحبت های ایشان محسوب می شد.

دکتر نظام دوست رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی ویرایش "طرح تدوین توسعه اشتغال" در استان را مطرح نمودند.توجه به "فن بازار" و" مراکز شتاب دهنده ها" از دیگر تاکیدات ایشان در حوزه اقتصاد مقاومتی  در دانشگاهها بود.

دکتر احسان منصوری عضو هیأت علمی گروه مهندسی کامپیوتر که به عنوان سخنران در جلسه در موضوع اقتصاد مقاومتی در دانشگاهها دعوت شده بودند، اشکال اساسی در مسئله اشتغال و کارآفرینی را موضوع عدم اعتماد به نفس و عدم ایمان به خود و خودباوری عنوان نمودند.

ایشان هدف گذاری در زندگی و دنبال کردن این اهداف را لازمه ی رسیدن به خودباوری در امر اشتغال و تولید در سطح جامعه و دانشگاه مطرح نمودند. ایشان افزودند مقدمات بحث آموزش در زمینه ی کارآفرینی در دانشگاه با توجه به امکانات دانشگاه باید مهیا گردد.

دکتر براتی رئیس دانشکده فنی و مهندسی طرح "عصرانه علمی" با حضور دانشجویان، اساتید و صاحب نظران حوزه کارآفرینی را مطرح نمودند. اهتمام به برگزاری استارت آپ  در دانشکده ها و دعوت از اساتید برتر حوزه کارآفرینی از دیگر طرحهای ایشان جهت توسعه اقتصاد مقاومتی در دانشگاه بود.

برگزاری کنگره شهدای دانشجوی استان با محوریت شهید بابایی و برنامه جامع دانشگاههای عاری از دخانیات 2 دستور جلسه دیگر جلسه شورای فرهنگی بود که آقای مهندس صیدی سرپرست دانشجویان شاهد و ایثارگر و خانم دکتر سجادی مسئول مرکز مشاوره دانشگاه گزارش و توضیحات خود در این موضوعات را در جلسه قرائت نموند.

 


دانشکده ها

ویدیو ها