اخبار و دستاورد ها

آرشیو خبرها
« بازگشت

برگزاری ششمین نشست مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای منطقه 4 کشور

برگزاری ششمین نشست مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای منطقه 4 کشور

به گزارش روابط عمومی دانشگاه اراک؛ ششمین نشست مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای منطقه 4 کشور در تاریخ 3 لغایت 4 مردادماه 96 به میزبانی دانشگاه اراک برگزار شد. در روز  3 مرداد کارگاه کارآفرینی و تولید ثروت به مدت بیش از 3 ساعت همراه با پرسش و پاسخ، توسط دکتر منصوری عضو هیأت علمی دانشگاه اراک برگزار شد. در ادامه برنامه اراک گردی با بازدید از موزه حمام قدیمی چهار فصل و بازدید از بازار تاریخی اراک همراه بود. در روز دوم این نشست که در حوزه ریاست دانشگاه و با حضور دکتر حمیدی ریاست دانشگاه، دکتر بهرامی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و دکتر ایرجی مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و جمعی از کارشناسان ادارات فرهنگی وزارتخانه برگزار شد؛ ابتدا دکتر حمیدی ریاست دانشگاه مقدمه ای از ضرورتهای کار فرهنگی و ضرورت بازنگری شناسایی معضلات و کاستی های اجتماعی و نقش سازو کارهای فعالیت های فرهنگی در کاهش معضلات نکاتی را بیان نمودند. در ادامه دکتر ایرجی ضمن تشکر از میزبانی دانشگاه اراک مختصری درباره نخبگان ادبی، سیاسی استان مرکزی و موثر بودن شهر اراک در دو حوزه صنعتی و کشاورزی از گذشته تاکنون بیان داشتند و ضمن تاکید بر توجه به منافع ملی در برنامه ها و طرح های فرهنگی، تداوم فعالیت های فرهنگی و توجه به نکاتی چون ایجاد مسئولیت پذیری دانشجویان، ترویج فرهنگ پذیری درست، مهارت افزایی، فعالیت گروهی، پاسخگویی به مطالبات متنوع، توجه به نقش اوقات فراغت، و برنامه ریزی فرهنگی طراحی شده را از مهمترین نکاتی دانست که در فعالیت های فرهنگی محیط های دانشگاهی باید مورد توجه قرار گیرد.
در بخش دیگر نشست محسن فدایی دبیر شورای مدیران فرهنگی و اجتماعی منطقه4 کشور گزارشی از جلسه هم اندیشی دبیران مناطق که چندی پیش در وزارتخانه برگزار شده بود ارائه نمود و تبلیغات و مستند سازی برنامه ها، توجه به آسیب های اجتماعی، آزاد اندیشی، توجه به هنرهای نمایشی و جامعه پذیری و هدفمندی برنامه ها را از تاکیدات دکتر هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم دانست.
در ادامه برنامه بحث و تبادل نظر پیرامون چگونگی ارائه طرح های منطقه ای از سوی دانشگاهها به دبیرخانه و چگونگی تخصیص بودجه طرح های منتخب از سوی وزارتخانه انجام شد.
در پایان نیز درباره ضرورت توجه به فعالیت های علمی و خصوصا تجهیز انجمنهای علمی در دانشگاه ها و ضرورت برگزاری جشنواره داخلی حرکت برای نمایش دستاوردهای علمی-پژوهشی دانشجویان و تخصیص امتیازاتی به فعالین علمی برای ترغیب بیشتر و پر قدرت تر در جشنواره ملی حرکت مباحثی ارائه گردید.


دانشکده ها

ویدیو ها