.

اخبار و دستاورد ها

آرشیو خبرها
« بازگشت

مصاحبه با دبیر اجرایی هجدهمین کنفرانس ملی جوش و بازرسی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه اراک؛ هجدهمین کنفرانس ملی جوش و بازرسی و هفتمین کنفرانس ملی آزمایش های غیرمخرب 17 و 18 بهمن ماه 1396 در دانشگاه اراک برگزار می گردد.

 

 

 

به این منظور مصاحبه ای با دکتر فردین نعمت زاده، دبیر اجرایی کنفرانس بین المللی جوش انجام شده است.
-  هدف از برگزاری این کنفرانس چیست؟
هدف از برگزاری کنفرانس ملی جوش دستیابی به آخرین دستاوردهای مرتبط با صنعت جوش است تا بتوانیم از این دستاوردها جهت ارتقاء سطح علمی، پژوهشی و فناوری صنایع بیشترین بهره برداری را داشته باشیم.
-  زمان برگزاری این کنفرانس چه تاریخی است؟
هفدهم و هجدهم بهمن ماه  1396
-  تا کنون چه تعداد مقالات به کنفرانس رسیده است؟ چه تعدادی به صورت شفاهی و چه تعداد به صورت پوستر ارائه خواهد شد؟
حدود 140 مقاله به دبیرخانه کنفرانس رسیده است که از این تعداد چیزی حدود 38 مقاله به صورت ارائه حضوری و چیزی در همین حدود به صورت پوستر پذیرش نهایی شده است.
-  چه تعداد مدعو از کشور های دیگر دعوت شده اند؟ از کدام کشورها و با چه تخصصی؟
از 4 مهمان ویژه خارجی دعوت به عمل آمده است. 2 نفراز مهمانان به عنوان شرکای علمی و صنعتی شرکت ماشین سازی اراک از کرواسی که  مقالات حضوری نیز ارائه خواهند داد و به عنوان سخنران کلیدی سخنرانی خواهند کرد.
یک مهمان هم از کشور پرتغال به عنوان ارائه دهنده کارگاه آموزشی و ارائه مقالات خواهد بود و مهمان دیگر از کشور سوئد می باشد. تخصص همه ی مهمانان مدعو خارجی در زمینه رویکردهای فرایندهای نوین جوشکاری است.
-  چه صنایعی از استان و کشور در این کنفرانس شرکت نموده اند؟
این کنفرانس حامیان ثابتی در هر سال دارد. دبیرخانه ی اصلی انجمن جوشکاری در اصفهان است و یک شعبه نیز در تهران دارد و شرکت کنترل فرایند، شرکت آما، شرکت ناظران یکتا و چندین شرکت دیگر از حامیان این کنفرانس هستند.
از استان مرکزی نیز شرکت ماشین سازی، شرکت آذرآب، پتروشیمی، لجور و بسیاری از شرکت های دیگر در زیرگروه های مختلف همکاری های لازم را انجام خواهد داد.
در پایان دبیر اجرایی کنفرانس ملی جوش و بازرسی اذعان داشت: امیدواریم  این کنفرانس منشأ تحول بسیار مهم و کلیدی برای رشد و اعتلای دانشگاه اراک و استان مرکزی باشد.


دانشکده ها

ویدیو ها