.

اخبار و دستاورد ها

آرشیو خبرها
« بازگشت

چاپ مقاله دکتر علیرضا کریمی عضو هیات علمی دانشگاه اراک در انجمن شیمی امریکا

چاپ مقاله دکتر علیرضا کریمی عضو هیات علمی دانشگاه اراک در انجمن شیمی امریکا

چاپ  مقاله پژوهشگر جوان دانشگاه اراک در انجمن شیمی امریکا

مقاله دکتر علی رضا کریمی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشکده علوم پایه دانشگاه اراک تحت عنوان: هیدروژلهای مقاوم و خود ترمیم بر پایه کیتوسان با ساختار نانو سه بعدی در مجله انجمن شیمی امریکا در سال 2016 به چاپ رسیده است.

به گزارش روابط عمومی در این مقاله، مواد نرم با ساختار شبکه ای سه بعدی در زمینه های مختلف مورد توجه و علاقه محققان علوم مختلف شامل شیمی، بیوشیمی و بیوپزشکی است. هیدروژنها جزء مواد نرم هستند که کاربردهای زیادی در کشاورزی، مهندسی بافت ،لنزهای چشمی، دارو، بند آوریهای خون و مواد آرایشی و بهداشتی دارند. اما آنچه که از اهمیت بالایی برخودار است تهیه هیدروژنهای با ساختار نانو سه بعدی است که سطح بالای دارند و می توانند در مهندسی بافت استفاده شوند. این مواد کاربردهای وسیعی در بیوسنسورهاو ذخیره انرژی پیدا کرده اند.

در این مقاله برای اولین بار هیدروژنهایی بر پایه کیتوسان تهیه شده است که هم ساختار نانو سه بعدی دارد و خاصیت خود ترمیمی را هم دارا می باشد .از طرفی خواص مکانیکی آن بالاست. مواد خود ترمیم شونده جایگاه بسیار ویژه ای در علوم پیدا نموده اند و این مواد قادر هستند تا ساختار خود را بعد از بروز آسیب ترمیم کنند .لذا هیدروژنهای تهیه شده در این کار به بهترین وجه خاصیت خود ترمیمی از خود نشان می دهند و قادر هستند ساختار خود را بازسازی نمایند.

این مقاله درمجله ACS    Applied Materils  and  Interfaces  از مجلات انجمن شیمی آمریکا در سال 2016 به چاپ رسیده است. دکتر علیرضا کریمی از جمله پژوهشگران جوان دانشگاه اراک می باشد که تا کنون 70 مقاله ISI در مجلات خارجی به چاپ رسانیده است.

این پروژه حاصل پایان نامه دکتر اعظم خدادادی بوده که ایشان در این مقاله نقش به سزایی داشتند.


دانشکده ها

ویدیو ها