.

اخبار و دستاورد ها

آرشیو خبرها
« بازگشت

چهارمین نشست مدیران روابط عمومی ها در دانشگاه اراک

چهارمین نشست مدیران روابط عمومی ها در دانشگاه اراک

چهارمین نشست مدیران روابط عمومی ها در دانشگاه اراک

چهارمین نشست مدیران روابط عمومی های منطقه چهار بمدت یک روز در دانشگاه اراک برگزار گردید. دکتر حسین صادقی معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی و دبیر شورای معاونین اداری مالی و پشتیبانی منطقه چهار در جمع مدیران روابط عمومی ها اظهار داشتند: استان مرکزی به عنوان شاهراه مبادلات اقتصادی ،فرهنگی و سیاسی در کشور از اهمیت بالای برخودار است .

دکتر صادقی در ادامه افزودند؛ چهار استان مرکزی،  قم، همدان و قزوین هر کدام پتانسیلهای بالای دارند.  استانهای مرکزی و قزوین دارای شهرکهای صنعتی بزرگ هستند که نقش بسیار در صنعت کشور دارند و استانهای همدان و قم که مهد علم،  فلسفه و فرهنگ و تمدن ایرانی هستند نقش تعیین کننده ای در کشور دارند .

معاون پشتیبانی ومنابع نیروی انسانی دانشگاه اراک در جمع مدیران و مسئولان روابط عمومی های منطقه چهار خاطر نشان کردند؛ یکی از سیاستهای وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری دیپلماسی علمی و جذب دانشجویی خارجی در راستای برنامه ششم  است که     که روابط عمومی ها نقش بسیاری در فراهم ساختن بسترهای لازم برای جذب این دانشجویان دارند .

دکتر صادقی در زمینه نقش روابط عمومی ها در دانشگاهها به چند نکته اساسی اشاره نمودند.مهمترین نقش روابط عمومی ها بحث آینده نگری است .پیش بینی آینده و روند تحولات و حرکت در آن مسیر یکی از وظائف روابط عمومی ها می باشد .

نکته دوم، بحث برند سازی دانشگاهها است. دانشگاههای منطقه چهار که قطب فرهنگ کشور محسوب می شوندباید درخشش بیشتر در بین دانشگاهها کشور داشته باشند .

نکته سوم، فرهنگ سازی در دانشگاه و جامعه است که قسمت اعظم آن وظیفه دانشگاهها می باشد .دانشگاهها باید برنامه های متنوع متناسب برای دانشجویان ،کارکنان و اعضاء هیات علمی پیش بینی نمایند و این برنامه ها باید در راستای  ایجاد ارزش آفرینی در مباحث فرهنگی باشد.

سرگرد نوروزی رئیس پلیس فتا استان مرکزی درباره آسیبهای فضای مجازی واهمیت آن مواردی را بیان داشتند .رئیس پلیس فتا استان مرکزی  در باره اهمیت فضای مجازی به ذکر بیانی ازفرمایشات امام  خمینی (ره)اشاره نمودندکه ((اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است )). سرگرد نوروزی بیان داشتند، امروز عصر ارتباطات است، فضای مجازی میتواند انقلاب را حفظ کند و باعث ارتقاء و پیشرفت آن حتی درجهان خارج شود و یا بر عکس میتواند آثار مخربی داشته باشد .

سرگرد نوروزی در پایان جلسه  توصیه نمودند باید اطلاعات اداری از شخصی در سیستمها کاملا جدا سازی شوند و این تفکیک اطلاعات باعث افزایش ضریب امنیت خواهدشد.


دانشکده ها

ویدیو ها