« بازگشت

راه اندازی دستگاه نوروفیدبک و نورواستیم در دانشگاه اراک

راه اندازی دستگاه نوروفیدبک و نورواستیم در دانشگاه اراک

به گزارش روابط عمومی دانشگاه اراک دستگاه نوروفیدبک و نورواستیم در آزمایشگاه گروه روانشناسی دانشگاه اراک نصب و راه اندازی شد.

نوروفیدبک نوعی از بیوفیدبک و یک روش درمانی ایمن و غیر تهاجمی است و این دستگاه سیگنال‌های مغزی ما را بدون اینکه هیچ اشعه و یا سیگنالی را وارد بدن ‌کند را ثبت می‌کند.

از ویژگی های این دستگاه می توان به: تا ۸ کانال ثبت همزمان سیگنال های مغز، قلب، عضله (EXG)داده، برداری بسیار دقیق با تقویت کننده بسیار کم نویز،قابلیت اتصال به تمامی سنسورهای دما، فشار، تنفس و مقاومت پوست (بیوفیدبک) به صورت همزمان،سرعت نمونه برداری یک کیلو در ثانیه و مبدل آنالوگ به دیجیتال ۲۴ بیتی،انتقال اطلاعات به صورت بدون سیم بلوتوث و با کابل USB،همراه با الکترود، گیره¬ی گوش، کلاه و ژل مخصوص ثبت،نرم افزار دقیق و قدرتمند جهت ثبت و آنالیز داده¬ها،امکان ساخت انواع پروتکل¬های درمانی و تشخیصی وامکان ثبت کلینیکال کیو (Clinical Q)اشاره کرد.

دستگاه نورواستیم

تحریک الکتریکی فرا جمجمه¬ای (NEUROSTIM)

با استفاده از این دستگاه از یک جریان الکتریکی ضعیف (حداکثر تا ۲ میلی آمپر) نواحی خاصی از مغز را تحریک می‌کند که این کار علاوه بر اثرات درمانی می‌تواند منجر به ارائه اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه کارکرد مغز انسان نیز شود.

از ویژگی های این دستگاه میتوان به چهار مد کاریtDCS ،tACS ،tRNS و tPCS،شدت جریان خروجی قابل تنظیم از ۱/۰ تا ۲ میلی¬آمپر،دو کانال کاملاً مستقل،قابلیت مانیتورینگ امپدانس الکترود در هر لحظه به طور اتوماتیک،قابلیت تنظیم تمام ویژگی‌های شکل موج خروجی در تمامی مدهای کاری،قابلیت اعمال تحریک sham در تمام مُدهاو هشدار دهنده‌ی صوتی ( اتمام فرآیند تحریک، افزایش امپدانس الکترودها اشاره کرد.

گفتنیست تجهیزات مذکور آماده ارائه خدمات به دانشگاهیان و شهروندان محترم از سراسر کشور می باشد.