« بازگشت

آشنایی با مرکز ارتقاء شایستگی های مهارتی دانشجویان(SCD)

آشنایی با مرکز ارتقاء شایستگی های مهارتی دانشجویان(SCD)

مرکز ارتقاء شایستگی های مهارتی (SCD) دانشگاه اراک به همت مدیریت فناوری، تجاری سازی و کارآفرینی دانشگاه با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی روز 29 آبان ماه در دانشگاه اراک افتتاح گردید.

اطلاعات زیر در رابطه با معرفی این مرکز به همراه مزایا و امتیازات این مرکز برای دانشجویان می باشد:

SCD(مرکز ارتقاء شایستگی های مهارتی دانشجویان) چیست؟ (student competencies development )

پیش از تعریف SCD باید با مفاهیم زیر آشنا شد.

1-آموزش فنی و حرفه ای غیر رسمی:

آموزش فنی و حرفه ای غیر رسمی به آموزش هایی اطلاق میشود که ساماندهی آنها به عهده سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بوده و میتواند فرد را برای انجام وظایف شغلی، مهارت های کاری ، مهارت های زندگی و مهارت های مرتبط با توسعه فرهنگی و اجتماعی ، حرفه و کسب و کار در حوزه های صنعتی ، خدماتی ، کشاورزی ، فرهنگ و هنر و فناوری های راهبرد نوین آماده نماید و یا توانایی شغلی وی را در انجام این فعالیت ها افزایش دهد.

 

2-گواهی نامه مهارت فنی و حرفه ای:

سندی که پس از بررسی معیارهای استانداردهای آموزشی مشخص شده توسط سازمان آموزش فنی و حرفه­ای کشور به قبول شدگان در آزمون اعطا و احراز شغل شایستگی مربوط به هر حرفه را تاید میکند.

مدارک فنی و حرفه ای به علت دارا بودن کد ملی آموزش شغل، بین المللی بوده و در سایر کشور ها نیز معتبر است و به رسمیت شناخته میشوند و قابل ترجمه رسمی هستند.این مدارک به علت دارا بودن کد بین المللی در سازمان جهانی کار (ILO) در 186 کشور دنیا معتبر می­باشند. همچنین در شرایطی با داشتن این مدارک می­توان برای دریافت تسهیلات از بانک­ها اقدام نمود.

 

مرکز جوار مستقر در دانشگاه دولتی: به کارگاه یا مرکزی (دولتی) اطلاق می شود که درون دانشگاه­ها و یا پژوهشگاه­های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مستقر بوده و دوره­های آموزشی مهارتی مناسب با سرفصل­های درسی دانشجویان رشته های تحصیلی آن دانشگاه را  به منظور توانمند سازی و ایجاد مهارت های لازم جهت احراز شغل، حرفه و کسب و کار ارایه می­دهد که مرکز SCD یکی از این نوع مراکز است.

آدرس کوتاه :