نمایشگر یک مطلب

نمایشگر یک مطلب

«اداره امور حقوقی، قراردادها و پاسخگویی به شکایات دانشگاه اراک» از مهمترین ارکان دانشگاه است. دانشگاه از آغاز به اهمیت شور و مشورت حقوقی در پیشبرد اهداف و مقاصد علمی و آموزشی توجه داشته که ثمره آن امروز، با تبلور در ساختار و تشکیلات منظم و قوی و تدوین مقررات کاربردی و مفید دیده می‌شود.

خدمات حقوقی در دانشگاه گسترده است؛ بخشی از آن به طور ساختاری در اختیار واحدها، تشکیلات و سازمان دانشگاه قرار می‌گیرد و بخش‌های دیگر آن شامل حمایت‌های حقوقی و قضائی از ارکان دانشگاه و اعضای هیأت علمی و کارکنان و حتی دانشجویان می‌شود.

به طور کلی، دادخواهی درست و حفاظت از منافع و نام و نشان دانشگاه در دعاوی، اظهارنظرها، راهبردها و دفاعیات از امور ذاتی اداره امور حقوقی است که هم در درون دانشگاه و هم نزد مراجع رسمی ملی و بین المللی انجام می‌شود. شناسایی املاک و تثبیت مالکیت نیز رکن دیگر این وظیفه ذاتی است که امروز بسیار پراهمیت شده است.

تلاش‌ها و کوشش‌های زیادی در گذر زمان در اداره امور حقوقی دانشگاه انجام شده که شمارش آن‌ها و بررسی آثار مادی و معنوی آن‌ها نامیسور است. هر یک از مدیران، کارشناسان و مشاوران حقوقی دانشگاه در طول تاریخ دانشگاه اراک خدمات بی‌نظیر پرشماری انجام داده‌اند.

در حال حاضر این اداره کل به لحاظ اهمیت بالایش، از ادارات زیر مجموعه معاونت اداری، مالی و پشتیبانی است.